Dark Souls The Card Game Forgotten Paths kiegészítő

Dark Souls The Card Game Forgotten Paths kiegészítő

Az előző bemutató cikkemben végigjátszottam az alapjáték mindkét kalandozó tábláját, így itt volt az ideje, hogy felbontsam a polcomon lévő első kiegészítő csomagot, amely a hatásvadász Forgotten Paths nevet kapta. Habár a bemutató videómban igyekszem mindent elmondani és minden új szabályt elmagyarázni, azért értékelni itt fogom a kiegészítőt. Lássuk.

A kiegészítő tartalma

Prezentáció

A kiegészítő az alapjátéknál valamivel kisebb dobozban érkezik, de a dizájn hasonló és a dobozban a zsebek elrendezése ugyanaz. A két új karakter paklijának lapjai nagyon jól néznek ki és abszolút autentikusak a videójátékkal. A kincsek, extra kincsek és helyszínek is hozzák a kiemelkedő színvonalat. A csapdák és a területi hatások kártyák megjelenése minimális, illetve van 1-2 olyan ellenség, akiknek a grafikája nem sikerült valami kiemelkedően és túlságosan “rajzfilmes” hatású. Mindent összevetve az alapjátékot szeretők nem fognak csalódni a kiegészítő kialakításában.

Szabályok

Fontos kiemelni, hogy a kiegészítőhöz szükségesek az alábbi elemek az alapjátékból: a 2 db harci tábla, az 5 és 2 lelkes erőnlét kártyák, a tábortűz lapok és a tokenek. A kiegészítőt kétféleképpen játszhatjuk: az alapjátékba belekeverve az új lapokat, vagy pedig dedikáltan csak a kiegészítő lapjaival elindulva. Két teljesen új dolog található a kiegészítőben, amely nagyban kihatással van a játékmenetre:

  • Területi hatások: a kiegészítő helyszín lapjain találkozhatunk kétféle új ikonnal is. Az első a területi hatások, amelyeket véletlenszerűen kihúzva kihatással lesznek az adott helyszínen végbemenő küzdelemre. Pl. minden nem távolsági támadáshoz plusz 1 erőnlét kártya szükséges, mert köd van. A helyszín kitakarítása után ezeket a területi hatás kártyákat a helyszínlap alá helyezzük, így ha újra visszatérünk ide, akkor újra érvényesül a hatásuk.
  • Csapdák: a másik ikon, ami megjelenhet egy helyszín lapon, az a csapdáké. ezeken egy szám jelzi, hogy mennyi csapdát kell kihúznunk a pakliból véletlenszerűen. Ezeket a csapda lapokat nem nézzük meg, letakarítjuk a harci tábla játékos felét, húzunk annyi első szintű ellenség lapot, amennyi csapdánk van és ahová az ellenségek támadnának, oda pakoljuk a csapda lapokat fejjel lefelé fordítva. Ha olyan ellenség lapot húzunk, amely területre sebez, akkor húzunk helyette egy másikat. Ezután az ellenség lapokat visszakeverjük a paklijukba és a karakter lapokat elhelyezhetjük a játékos harci táblán. Harc közben akkor fordítjuk fel a csapda lapokat, ha vagy szándékosan beléjük lépünk, áthaladunk rajtuk, vagy ha egy ellenség bele lök minket. Ilyenkor a csapda lapot felfordítjuk és érvényesítjük a hatását. Egy helyszín kipucolása után a nem aktivált csapda lapok bekerülnek a helyszínlap alá és ha később újra erre a helyszínre jönnénk, akkor újra le kell őket helyezni a fent említett módon. Viszont ha egy helyszínen minden csapdát aktiváltunk, akkor ha újra visszajövünk, nem kell újra húzni a csapda lapokat.
Felül a csapdák, alul pedig a területi hatás lapok láthatóak.

Nehézség

Mint említettem a kiegészítő játszható az alapjátékba keverve vagy pedig önmagában is, dedikáltan a kiegészítő helyszíneit, ellenségeit, lapjait használva. Amennyiben az utóbbit választjuk, akkor brutálisan nehéz játékban lesz részünk. A félreértések végett nem teljesíthetetlen lesz ez a küzdelem, de izzadni fogunk rendesen. Kezdjük azzal, hogy a két, új karakternek nem igazán van jó védekező páncélja. (habár a tolvaj jó kivédésben) Mindkét kalandozó lapon a helyszínek erősségének kialakítása nehezebbre sikerült mint az alapjátéknál, és ugye ne felejtsük el, hogy minden új helyszín lap magával hoz vagy egy területi hatást vagy pedig pár csapdát. Ezek pedig fájnak a karaktereinknek. Nagyon fájnak. Folytatva a sort az ellenfelek is sokkal erősebbek, mert szinte mindegyiknek van speciális képessége. (még az első szintűeknek is)
Az alapjáték sem volt könnyű, de aki igazi kihívásra vágyik az most megtalálja a számításait a kiegészítőben.

Új helyszínek és új ellenfelek várnak ránk.

Tartalom

A kiegészítőben az alábbi elemek találhatóak meg:

  • 2 új karakterlap (Pyromancer és Thief, azaz Tűzgyújtó és Tolvaj)
  • a fenti két karakter dedikált 28-28 db kezdő paklija
  • 10 db extra és 23 db sima kincs, tárgy, fegyver, páncél
  • 10 db területi hatás lap
  • 20 db csapda lap
  • 23 db helyszín lap
  • 25 db ellenség lap
  • 38 db mini-főellenség és főellenség lap a 4 db főellenséghez (Asylum Demon, Bell Gargoyles, Midnight Butterfly, és Great Grey Wolf Sif)
  • 1 db két oldalú kalandozó tábla
  • 1 db szabálymagyarázó füzet

Tehát a tartalom bőséges és majdnem ugyanazzal a szavatossági idővel rendelkezik mint az alapjáték. Amennyiben a 2 új karakterrel mindkét kalandozó táblát, mind a 4 db főellenséget szeretnénk abszolválni, akkor a halálozásokkal együtt 20 játékóránk biztosan lesz. Ha pedig szeretnénk a teljes tartalmat felfedezni (helyszínek, ellenfelek, tárgyak) akkor ez a 20 óra meg is duplázódhat.

A két, új karakter: Tolvaj és a Tűzgyújtó

Játékélmény

Eddig két kalandozást ejtettem meg a kiegészítővel és mindkét esetben meghaltam. Az első próbálkozásnál már az első 2. szintű helyszínen, aztán pedig a mini-főellenségnél. Szóval elég nehéz a kiegészítő. A két új karakter teljesen új játékstílust hoz a játékba. A tűzgyújtó leginkább a varázslóhoz hasonlítható és félelmetes tűzlabdákat, lángokat gerjeszthet, a tolvaj pedig mérgez, késel és minden támadás elől elugrik. A kincsek többsége is kapcsolódik a két új karakterhez és nagyon sok brutális fegyvert, páncélt gyűjthetünk kalandjainak során. Térjünk át a kalandozó lapra, amely nem igazán hoz újdonságot, mert hasonló a felépítése mint az alapjátéknak. Ellenben az új helyszínek a 2 újdonságnak köszönhetően felpezsdítik a játékmenetet. A területi hatások még nem is annyira, de a csapdák már nagyon is, mert alaposan meg kell terveznünk, hogy miként mozgunk, hová lökhet az ellenség. Nyilván a csapdák hatása annál jelentősebb minél többen játszunk, mert kevesebb a mozgástér. Az új ellenségek is nehezebbek lettek, mint az alapjáték gonoszságai és szinte mindegyik rendelkezik extra képességgel. A végére hagytam a legjobb újdonságot: a 4 db új mini-főellenség és főellenség harci stílusa nagyon ötletes, egyedi és végtelenül szórakoztató. De ezt majd meglátjátok a végigjátszás videóimból.

Nagyon ötletesek az új főellenségek.

Összegzés

Aki már rongyosra játszotta az alapjáték kártyáit, azoknak úgy kell ez a kiegészítő, mint egy falat kenyér. És ez a falat kenyér bizony egy laktató 2 kilós cipó. Kiemelkedően nagy újdonságot nem hoz a területi hatások és a csapdák intézménye, de az új kalandozólap, új helyszínek, új ellenségek és legfőképpen a 2 új játékstílust követelő karakter, valamint a 4 zseniális főellenség igen. Miattuk mindenképpen érdemes megvásárolni a kiegészítőt, amely kb 8 ezer magyar forintba kerül. Akinek tetszett az alapjáték azoknak kötelező, akik viszont nem voltak megbékélve az alap csomaggal, azok nem ez alapján fogják megimádni a játékot. Már csak a nehézség, kihívás miatt sem, amelyre még jó pár lapáttal rápakolt ez a kiegészítő. Legközelebb érkezik a kiegészítő végigjátszás videója, amely során a 2 új karakterrel próbálom átverekedni magam mindkét, új kalandozó lapon.

Forgotten Paths kiegészítő bemutató videó: (1080p felbontásban nézzétek a youtube-on)

Dark Souls The Card Game cikk – és videósorozat:
I. Alapjáték bemutató cikk és szabálymagyarázó videó
II. Alapjáték végigjátszása mindkét kalandozó táblán, 2 videó
III. The Forgotten Paths kiegészítő bemutató cikk és videó
IV. The Forgotten Paths kiegészítő végigjátszása mindkét kalandozó táblán, 2 videó
V. Seekers of Humanity kiegészítő bemutató cikk és videó
VI. Seekers of Humanity kiegészítő végigjátszása mindkét kalandozó táblán, 2 videó

Szólj Hozzá!

Please Login to comment