Home // Blog // Yakuza történelem 0. (PS3)

alt_example
  • Megjelenés alt_example
  • Történet alt_example
  • Tartalom alt_example
  • Irányítás alt_example
  • Hanghatások alt_example

Sziasztok!

Egy sorozat kezdetéhez érkeztünk, amely sorozat keretein belül szeretnék végigmenni és bemutatni nektek egy nagyszerű játék sorozatot, amely nálam az örök kedvenc. A játékbemutatók végén pedig egy történet összegzést írok, mert ahogy hallom nagyon sok embert a végtelen mennyiségű szöveg és társalgás tart vissza a játéktól.

A fentebb említett játéksorozat egyébként a Yakuza. A fő eseményeket eddig 7 részbe zsúfolta be a kiadó, illetve különböző mellékágak is kiadásra kerültek. Mi most a fő részeken fogunk végigszaladni és próbálom megmagyarázni, hogy miért a világ egyik legjobb játéka a Yakuza. A különböző online oldalakon lévő bemutatóktól elfogok térni, mert nem szépirodalmi esszé a cél, hanem a játék minél részletesebb bemutatása, hogy minél többen kedvet kapjanak hozzá.

Milyen játék a Yakuza? Miben más mint a Grand Theft Auto vagy a Sleeping Dogs? Egyáltalán miért nem annyira népszerű nyugaton mint a GTA?
Elsőként a fenti kérdéseket szeretném megválaszolni. A Yakuza egy félig-meddig nyitott világú, akció-kalandjáték és dráma, krimi elemekkel, amely felett a Sega belsős fejlesztő csapata bábáskodik. Összevetve a Grand Theft Auto sorozattal, amiben

jobb a GTA:
– szabad autókázás
– nagyobb bejárható terület
– több karakter

jobb a Yakuza:
– részletgazdagabb megjelenés
– ötletesebb minijátékok és küldetések
– a történet
– harcrendszer
– kidolgozottabb karakterek

Magyarul a Yakuza játékok szinte ordítanak Hollywoodért és a megfilmesítésért, mert annyira erős a történet. Minden részben nagyon sok rejtély, meglepetés, dráma, halál, frenetikus karakterek, brutális akciójelenetek vannak. A 7 fő részben Kazuma Kiryu történetét követhetjük végig 17 éves korától egészen 50 éves koráig, így aki minden részt bedarál egymás után az Kiryu szinte teljes életét végigkövetheti.

Dobbantsunk is a közepébe, mert időrendi sorrendben haladva a sorozat első része a:

yakuza-zero_1

Yakuza Zero

A játék ugyan megjelent PS3-ra, de még csak japán nyelven érhető el. Ellenben kijött PC-re is és ez magával hozza a PS3-as angolosítást. Azaz hamarosan minden Ps3 tulajdonos kiélvezheti a világ egyik, ha nem a legjobb játékát. Ez tényleg így van, mert a Reddit oldalon vagy bárhol máshol ha a játék szóba kerül, akkor sokan minden idők legjobb játékaként jelölik meg. Hogy ez túlzás vagy nem azt rátok bízom. Nekem mindenesetre benne van a TOP3-ban és nem véletlenül van meg az összes Yakuza játék eredeti példányban.

A Yakuza Zero (mint a többi Yakuza játék) legfőképpen Tokyo szórakoztató negyedében, Kabukicho-ban játszódik. A játékban Kamurocho-nak hívják, de ez lényegtelen. Ezen kívül megismerhetjük Osaka város Dotonbori negyedét, amely a játékban Sotenbori néven fut. A készítők próbálták minél életszerűbben bemutatni a városokat, így aki járt már a fenti két városban az rengeteg ismerős boltot és helyszínt találhat magának. Az egész Yakuza sorozat esszenciája a Japán kultúra bemutatása, így a sorozatot végigjátszók nem csak a japán maffiák életébe kapnak betekintést, hanem a komplett japán kultúrába, szokásokba is. Nagyon érdekes világ, ezt tudtuk eddig is, de nagyon jó benne elmerülni és kicsit japánnak lenni :)

A sorozat főszereplője Kazuma Kiryu. A Yakuza Zero ellenben csavar a dolgokon és mellette a sorozat másik rosszarcú (?) szereplőjét Goro Majima-t is irányíthatjuk. Ez a gyakorlatban úgy néz ki, hogy 2 fejezetet az egyik szereplővel haladunk, majd következik a másikkal kettő, hogy a végén a történet egy közös leszámolással fejeződjön be. A történet, amiről már fentebb áradoztam, soha, egyetlen más játékban sem volt ilyen erős és kidolgozott a sztori mint a Yakuza játékokban. Döbbenetes.
1988 decemberében járunk és a fiatal 20 éves Kiryu piti adósság behajtóként dolgozik a nagy Dojima családnak. Hamarosan azonban akaratlanul is egy gyilkosság közepén találja magát, ahol ő lesz a fő gyanúsított. A történetről majd lentebb részletesen. Legyen elég annyi, hogy fantasztikus hullámvasúton repkedhetünk a sztorit illetően.

yak6

Tartalom.
Amely játékidőben 40 óráig tart. Ez a 40 óra viszont úgy értendő, hogy végigrohansz a fő történeten és abszolút nem foglalkozol a mellékküldetésekkel vagy a kiegészítő tevékenységekkel.
Szerencsére a játék lehetőséget ad rá, hogy amint letoltad a fő történeti szálat, akkor a játék vége után újra visszatérhess a két városba és MINDEN-t bepótolj. Így minimum 85 óra alatt lehet kivégezni a játék összes mellék tevékenységét, a 100%-hoz pedig olyan 110 óra szükségeltetik. És mivel a Yakuza játékokban a mellékküldetések nem olyanok mint más játékokban, (faék egyszerű menj ide vagy oda és szedj össze ennyit vagy annyit) hanem nagyon komoly és vicces történeteket, emberi sorsokat ismerhetünk meg így bűn lenne kihagyni ezeket. Tényleg öröm végigmenni a melléküldetéseken. És akkor ha ezt is kiveséztük, akkor következnek a minijátékok, amikből nagyon sok található és némelyik önálló játéknak is megállná a helyét. Ezekről lentebb, külön szekcióban részletesen írok. Szóval ha mind a mellékküldetéseket, aljátékokat kipipáltuk, akkor rámehetünk a 100%-ra is, ami azt takarja, hogy a játékban különböző mérföldköveket kell teljesítenünk. Pl. fuss 5km-t, győzz le 1000 ellenfelet, stb. Amennyiben az összes küldetést megcsináljuk, kapunk egy sms-t és megküzdhetünk Amon-al, aki egy brutális harcos egy titokzatos klán képviseletében. 200 db mellékküldetés van a játékban (100 Kiryu-val és 100 Majimával) és mindegyik kidolgozott történetet mesél el. Nincs sablon küldetés. Ezeken kívül több mint 30 minijáték található a Yakuza Zero-ban, és a fentebb említett 100% teljesítési lista, amelynél ha mérföldkövet érünk el, akkor CP-t kapunk, amiket egy bohóc karakternél válhatunk be brutális dolgokra, cuccokra. Apropó cuccok. Rengeteg harci eszköz, fegyver, ruha és egyéb kiegészítő található a játékban. Szóval a Yakuza Zero az egyik legtartalmasabb játék amivel valaha játszottam.

yak1

Játékmenet.
A játékban nagyon sok átvezető videó, szöveg, társalgás található. Nem véletlen, hogy az angol tudás elengedhetetlen. A legalul található történet bemutatásával próbálok segíteni az angolul kevésbé tudóknak. Tehát a történetben haladunk, közben szabadon bejárhatjuk a két Japán várost. Nagyon sok épületbe lehet betérni, kajálni, inni (részeg lehetsz) és persze harcolni. A harc nagyon élvezetes és változatos. Négyféle harcmodor van karakterenként és mind a 8 teljesen eltér egymástól. A példának kedvéért Kiryunak van egy pankrátor stílusa, amely a nyers erőre és a tereptárgyak bevonására helyezi a hangsúlyt és van egy villámbox harcmodora is, amely a szélvészgyors támadásokra és kitérésre alapoz. Minden főellenfél ellen másik stílust kell alkalmazni. A támadások pénz ellenében fejleszthetőek. Az alaptámadások mellett, ha sorozatban sorozzuk az ellenfelet, akkor egy HEAT támadást vihetünk véghez, amely brutális sebzést okoz. Minden harc után pénzt kapunk, amiből fejleszthetünk. A játék NORMAL fokozaton tökéletesen végigvihető. Időnként a játék megkérdezi, hogy váltson EASY-re, de állj ellen a kísértésnek és maradj NORMAL-on. Nagyon fontos, hogy mindig legyen nálad jó pár Stamina Royal ital, mert rossz harcmodort választva gyorsan leteperhetnek.

Zene és hanghatások.
Mindenképpen kiemelkedő mindkettő. Az átvezetők alatt a hangulathoz megfelelő aláfestés szól. Ha kell dübörgő eurodance a 80-as évekből, ha pedig a szituáció úgy kívánja, akkor érzelgős lassú szám. A játékban található Karaoke bár, diszkó, ahol énekelni és táncolni lehet és mindkettő esetében remek számokat sikerült összegyűjteni. A karaktereket megszemélyesítő színészek is remek munkát végeztek. Eleinte Majima hangját szokni kell, de aztán az is belemászik az ember fejébe. Ami még kiemelkedő az a harci zenék a főellenfeleknél. Brutálisan jól van megválasztva és teljesen felpörgeti, doppingolja az embert. Példának hallgassátok meg a Kuze elleni harc alatt szóló zenét:(2:40-től)

Ütős nem?

Irányítás.
Itt semmi extráról nem tudok beszámolni. A harc nagyon gördülékeny és a tereptárgyak bevonása is simán működik. Pl. egy reklámtáblát csaphatunk szét az ellenfelek fején. Vagy egy robogót. De fegyverekből is rengeteg található a játékban, amelyek használata végtelenül egyszerű. Az ellenfelek láthatóak a városban rohangálva, így akár el is futhatunk előlük. Későbbiekben a harc kikapcsolható egy cuccal. A városon belül rohangálhatunk, de akár a taxit is igénybe vehetjük, amely a város szélein található és gyors közlekedést biztosít. Fontos még kiemelnem, hogy a minijátékok irányíthatósága közel tökéletes. Ezáltal minden élvezhető. A Főellenfelek elleni harc csak is rajtunk múlik. Az irányítás nem kavar be.

Megjelenés.
A játék alatt az új Dragon Engine fut és ezáltal elképesztő részletes a város és teljesen ott érezhetjük magunkat a japán éjszakában. A harc alatt soha nem lassul be a játék, még 30 ellenfél esetén sem. Összességében azt lehet mondani, hogy a grafika tökéletes, mert eléri a célját: ott érezzük magunkat Tokió esti negyedében. Ami viszont a legbrutálisabb az az átvezető videók felbontása és minősége. Szinte már filmszerű és az összes karakter arcvonása, érzelme átjön a képernyőn.

Történet.
Végezetül lássuk a történetet, amely az elejétől a végéig leköti az embert és fordulatokkal teli. Ne lepődjünk meg, ha szereplők halnak meg és azon sem, hogy néha olyan brutális kínzások, gyilkosságok vannak a játékban, hogy volt olyan, hogy nem tudtam odanézni. (amikor kalapáccsal szétverik az egyik szereplő lábujjait és bokáját és szanaszét fröcsköl a vér) Mindkét szereplőnek izgalmas a története (Majimáé jobb) és sokszor azt vehetjük észre magunkon, hogy érzelemből harcolunk, mert úgy megutáltuk az ellenfeleket.  A Yakuza soha nem az a játék volt, amelynél happy end van. Nem árulok el nagy titkot, hogy itt is ez a helyzet.
A történet kapcsán kitérnék még a mellékküldetésekre, amelyek során a Japán kultúra bugyraiban merülhetünk el, amely nem nélkülözi a brutalitást, humort, perverz dolgokat és megható pillanatokban is lehet részünk. Megtudhatjuk, hogy a japánok mit esznek, isznak egy randin, hogyan csajoznak, milyen filmeket szeretnek és milyen szokásaik vannak. A 200 küldetésből kiemelnék hármat, hogy érzékeltessem mennyire királyság ezeket is megcsinálni.

yak4
Az egyik mellékküldetésben maga Michael Jackson érkezik Japánba és vele kell videóklippet forgatni, ahol a mi dolgunk a királyt megtámadó zombi színészek leverése lesz. De később a diszkóban is párbajoznunk (táncban) kell Michael Jacksonnal :) Fentebb egy képet láthattok róla.
Egy másikban pedig egy gimis kislányt kell rábeszélnünk, hogy ne alázza meg azzal a barátját, hogy a használt tangáit adja el idős, üzletember bácsiknak :) Jah, Japánban ez komoly biznisz :) Mármint a nők használt alsóneműit megvásárolni és perverzkedni rajta. Beteg?
Végül volt egy olyan mellékküldetés is, ahol egy vallási szektába kellett beszivárogni, és kimenteni onnan egy megtérült leányzót. Ott is kiderült, hogy a vallás vezetője a saját szexuális vágyait elégíti ki a hívőkkel.
És még ezer és ezer ilyen beteg, de ötletes küldetést képzeljetek el.
A játékot simán újra végig lehet játszani és ez főleg a történetnek, mellékküldetéseknek köszönhető. Én minden évben előveszem egyszer.
A fő történeti szálról írok lentebb egy nagyon részletes leírást, amely alapján az angolul nem tudók is tudják élvezni a játékot.

De előtte még szeretném bemutatni a játékban található minijátékokat.

Real Estate Royale, azaz ingatlanosnak születni kell

Kiryu kiemelt minijátéka, amely során a cél, hogy kezdő ingatlanosokból milliárdosok legyünk. A végcél: felvásárolni a város összes fontosabb épületét és legyőzni az 5 milliárdost. A gyakorlatban ez egy stratégiai játék. Megvásárolsz épületeket, felfogadsz managereket, alkalmazod őket, fejleszted az épületeid és még több pénzt kaszálsz, majd kihívod párbajra a milliárdosokat. Az 5 híres milliárdos elleni harcban történet is van, amely szolgáltat majd meglepetéseket. Nagyon érdekes játék és órákra leköt. Én kimaxoltam és kb 10 órát töltöttem el vele.

Cabaret Club Czar, a hoszteszek terelgetése az éjszakai életben

Majima kiemelt minijátéka, amely során a cél, hogy egy kis porfészekből a város legmenőbb, legszebb csajokat felvonultató hosztesz bárját hozzuk össze, majd legyőzzük az 5 leghatalmasabb bártulajdonost. A gyakorlatban ez úgy néz ki, hogy az utcán felbérelsz csajokat, felöltözteted őket, smink, ékszekrek, stb, beszélgetsz velük, amely által fejlődnek a pasizós képességeik és aztán megnyitod a bárt. Ilyenkor a beérkező vendégek igényeit kell kielégíteni. Minden vendég más nőket szeret és mást igényel. Addiktív játék, én kimaxoltam és 20 órát töltöttem el vele. A végcél, hogy az 5 kiemelt bártulajt csődbe vidd és elcsalogasd a vendégeiket. Nagyon jó kis történet van felépítve a minijáték alá és minden egyes kiemelt hosztesz csajnak is megvan a saját élettörténete. Kurva jó.

Fighting Masters, avagy tanuljunk püfölni

Mint fentebb említettem mindkét szereplőnek 4-4 küzdőstílusa van, amelyek közül 1-1-et speciális úton nyithat meg. A maradék 3-3 esetében azonban edzéssel fejlődhetnek. A megoldás, hogy fel kell keresniük az érintett 6 mestert, akik a harcmodorba avatnak be és különböző harci minifeladatok teljesítése után megtanítják a kívánt mozdulatot. Ötletes, de gyorsan kivégezhető alfeladatok ezek. Én kimaxoltam és kb 1 órát töltöttem vele.

Shakedowns and Neuve Riches, visszanyal a fagyi

A városokban kószálva néha összefuthatunk behajtó fiúkkal és újgazdag ficsúrokkal is. Utóbbiakat onnan lehet megismerni, hogy feltűnő ruhában vannak. Rengeteg pénz van a zsebükben és elverni sem nehéz őket, így mindenképpen érdemes elkapni a grabancukat. A behajtó fiúkkal már más a helyzet. Őket onnan lehet meglátni, hogy 2 méter magasak és nagy darabok. Náluk is rengeteg pénz van, de egyrészt baromi erősek, másrészt ha kikapunk tőlük, akkor ugrik a pénzünk. Bizony ám. Tankoljunk fel italokkal a harc előtt.

Dragon and Tiger, azaz a fegyverkereskedelem élvezet

Mindkét városban található egy fegyverkereskedő hálózat, amely során minijáték keretein belül szerezhetünk fegyvereket. Ez úgy néz ki, hogy kiválasztjuk a kívánt ügynököt, elküldjük a világ egy kiválasztott pontjára és adunk neki annyi pénzt amennyit nem sajnálunk. Cserébe fegyverekkel és a fegyverkészítéshez szükséges matériákkal érkezik vissza. Több mint 100 fegyvert, ruhát és kiegészítőt szerezhetünk így. Ezt még én sem maxoltam ki.

Coliseum, a harcosok klubja

Ez is nagy királyság. Van egy földalatti ketrecharcos mozgalom, ahová bejutva különböző szabályok szerint neves harcosokkal küzdhetünk meg számtalan kupáért. Van itt részeges kungfus, amcsi boxoló, thai boxos, elmebeteg orvos, sorozatgyilkos, stb. Változatos, hangulatos és kihívást is nyújt. Órákat lehet ezzel eltölteni. Engem 5 óra hosszáig kötött le. Baromi jó.

Dream Machines, avagy álmodni kifizetendő

A városok különböző pontjain vannak automaták, amikbe ha pénzt dobunk, akkor cserébe kapunk egy véletlenszerű tárgyat. Nagyon értékes dolgokat is dobhat ki a gép, de nagyon hasztalanokat is. Érdemes kockáztatni.

Video Clips, azaz pornót nézni nem bűn

Haha, ez még mekkora királyság. Amennyiben különböző eseményeket, küldetéseket teljesítünk, akkor videókazettákat kapunk cserébe, amiket megnézhetünk az erre szakosodott boltban. Ez úgy néz ki, hogy beülsz a helységbe, papírtörlőt a kézbe és elindul a pornó videó. Azért nem kell megijedni, csak szoft pornóról beszélünk, de így is full HD videókat láthatunk japán lányokról. És elég sokat megmutatnak……állatság :)

Telephone Cards, avagy mutatom a bélyeggyűjteményem

Igazából ez egy mellékküldetéshez kapcsolódik, és nem valami nagy szám, de azért említés szintjén legyen itt felsorolva. Szóval a városok eldugott pontjain telefonkártyákat találhatunk, gyűjthetünk, amiken erotikus japán lányok találhatóak.

Arcade, a játéktermi függőség virágzása

A SEGA játéktermekbe betérve régi klasszikus játékokat nyüstölhetünk egész jó grafikával és zenével. Olyan klasszikus nagyágyúk állnak a rendelkezésünkre mint az Outrun, Fantasy Zone, Space Harrier, Super Hangon, és a Japánban oly népszerű UFO Catcher, ami egy olyan automata, amiben plüss állatkák vannak és egy robot karral kell kiemelni őket. Én az Outrun, Super Hangon és UFO Catcher hármassal órákat töltöttem el. Szórakoztatóak. Főleg az Outrun.

Batting Center, a baseball mestere

A baseball nagyon népszerű sportág Japánban, ezért ebből a játékból sem maradhat ki. Egy nagy arénát képzeljetek el, ahol automata gépek dobálják neked a labdát és egy baseball ütővel kell a megfelelő helyen eltalálni a csapódó labdát. Jó kis minijáték, de azért 1 óra alatt meguntam. Elég volt belőle annyi :)

Bowling, a gurítás élvezete

Gondolom sokan bowlingoztak már közületek. Ez is a szokásos bowling, de valami elképesztően profi megvalósításban. Akár egy különálló játékként is megállná a helyét.  Rengeteg lehetőségünk van a különböző golyókhoz, különböző csavarásokkal. Én 2 órát eljátszottam vele és élveztem minden percét.

Casino, avagy a szerencsejáték büntetendő

A Casinóban nagyon sok játék található és nagyon profi megvalósításban. Van itt rulett, baccarat, póker, blackjack. Akár 10 órát is ellehet itt tölteni anélkül, hogy megunnánk. Mellesleg remek pénzszerzési lehetőség.

Catfights, azaz csajokat az iszapba

Nah ez még a másik kedvencem. Lenge öltözetű csajok verekednek egy ringben és picsára verik egymást, amire nekünk fogadni kell. Ez úgy néz ki, hogy van egy bajnokság x számú leányzóval. A többségük pornós kinézetű. Mindegyiknek más és más a tulajdonsága, erőssége és specialitása. A torna elején fogadunk az egyikükre, így a továbbiakban az ő meccseit láthatjuk kiemelten. A harcok közben párszor mi is beleszólhatunk a harc menetébe, mégpedig egy kő papír olló játékkal. Nagyon jó kis minijáték és gyönyörű a grafika. Én 3 órát elmókáztam itt.

Darts, kidobom a szemed

A Darts manapság elég népszerű lett, hála a SportTV-nek. Igazából a játékban is játszhatjuk minden fajtáját a sportágnak és viszonylag jól is van megvalósítva. Én egy hibát találtam: könnyű. Sokszor nyertem, pedig nem vagyok egy jó dartsos.

Disco, avagy mozgatom a csípőm

Újabb királyság. 80-as évek, diszkó, tánc. Teljesen átjön a hangulata. A következőképen néz ki: odamész a DJ-hez, kérsz egy számot és hozzá nehézséget és már is a táncparketten vagy, ahol a régi táncszőnyegekhez hasonlóan kell időben lenyomni a megfelelő gombokat és még az is számít, hogy mennyit lépegetsz a mezőkön. Teljesen rá lehet állni a zene ritmusára és baromi élvezetes. Én vagy 4 órát elszórakoztam ezzel.

Fishing, mert pecázni jó egy sör mellett

Horgászni is kell a játékban és több mólón is lesz rá lehetőségünk. Kell vásárolnunk hozzá egy botot, damilt, csalit és már mehet is. Kintről látjuk a hal formáját, így nagyjából kikövetkeztethetjük, hogy milyen halat fogunk elkapni. A berántás után persze még meg kell küzdenünk a hallal, de mókás kis játék.

Gambling, azaz gurítani élvezet

Kockázás. Szerintem vannak köztetek páran, akik már próbálták pl a póker kockás formáját. A kockázós játékok közül van itt Cee-lo, Cho-han, Koi-koi és Oicho Kabu. Nem olyan nehéz a szabályokat megtanulni és élvezetes játékok mind. Adjatok neki egy esélyt.

Karaoke, itt az új Megasztár

A karaoke egy különálló játék is lehetne. Nagyszerűen megvan csinálva. Választunk egy számot és eldöntjük, hogy mi énekelünk vagy csak tapsolunk. Mindkettő esetében a képernyőn megjelenő gombokat kell lenyomni időre és ritmusra. Jó kis számok vannak a 80-as évekből és élvezetes karaokezni. Én vagy 3 órát elmókáztam itt.

Mahjong, azaz pakolom az elemeket

Ezt a játékot sem kell sokaknak bemutatnom. Tipikus keleti játék és elég komplex. Viszont ha valaki veszi a fáradtságot és megérti, akkor napokig eljátszhat vele.

Pocket Circuit, mert szerettem a matchboxokat

A másik kedvencem. Itt ha 10 órát nem töltöttem el, akkor egyet sem. Első hallásra dedósnak tűnik a dolog, de ha rákapsz mint én, akkor nem ereszt. Van egy klub, ahol óriási matchbox pályákon házi barkácsolású kisautók versenyeznek. A feladat, hogy a legapróbb alkatrészekből te is építs egy kis autót és megnyerd a versenyt. Aztán újabb alkatrészeket vegyél, új autót építs, új versenyeket nyerj. stb. A verseny közben a nitrót és a féket te adagolod. KIRÁLYSÁG ez a minijáték.

Pool, avagy a bevetem a dákóm

Nagyon profi szintű billiárd játék profi megvalósítással. Rengeteg féle billiárd játékot játszhatunk és elég addiktív tud lenni. Én vagy 4 órát eljátszogattam itt.

Shogi, azaz ide oda tologatom

A shogi a Japán sakk, azaz át kell ugrálnunk a másik gombjait. Szintén komplex játék és ha rákapsz, akkor órákig leköthet.

Telephone Club, mert szextelefonálni királyság

Ez még a beteg dolog :) Bemész egy kis szobába és ha csöng a telefon, akkor felveszed. Véletlenszerűen kiválasztott lány veszi fel, aki kérdéseket tesz fel neked, amikre a legudvariasabb választ kell ámor nyilával megcélozni. Ha a csajt megfűzted, akkor elviheted randizni :) Én ezt teljesen kimaxoltam vagy 5 óra alatt.

 

A fentiek mellett természetesen még jó pár meglepetés vár benneteket. Nah, de elérkeztünk a cikkem végéhez és ígértem nektek egy részletes történet leírást. Tessék:

yak2

A Yakuza Zero története (SPOILER)

1988. Kamurocho, Tokyo.

A fiatal Kiryu, aki a Dojima család ranglétrájának legalján helyezkedik el egy sikátor mélyén véresre ver egy üzletembert, mert tartozott egy gengszternek. Elveszi a tárcáját és ott hagyja eszméletlenül. Közben egy újság látható, amely főcíméből kiderül, hogy Kamurocho-t szeretnék teljesen átépíteni a 21. századra. Ugrunk pár napot, amikor pár fiatal egy csajt próbál befűzni. Ekkor botlanak bele Kiryu-ba, majd egyből felmérve, hogy az alvilág egyik alakjával van dolguk elnézést is kérnek. A pénzt Kiryu átadja a gengszternek, aki tanácsokkal látja el a fiatal yakuza tanoncot. Ezután Kiryu üzenetet kap gyerekkori barátjától, Nishiki-től, aki szintén a Dojima család kezdő yakuzája. Egy sikátorban végül találkoznak, majd megemlékeznek Kazama-ról, aki a Dojima család egyik kapitánya és ivászattal, karaoke bulival ütik el az estét. Ramen evés közben az egyik étteremben a tévében bemondják, hogy megöltek egy embert a sikátorban, amit nagyon felkap a sajtó. Kiryu és Nishiki egyből tudja, hogy ugyanarról az emberről van szó, akit Kiryu előző este megvert ugyanazon a helyen.  Szigorú szabály a yakuzáknál, hogy civilt nem ölhet meg senki utasítás nélkül. Kap is egy üzenetet, amelyben a Dojima család hívja a főhadiszállásukra. Nishiki szerint ez rossz fényt vethet Kazamára is, aki jelenleg 2 éves börtönbüntetését tölti, de ő hozta Kiryu-t és Nishikit a Dojima családba és felel is értük. Nishiki feltételezi, hogy Kiryun keresztül akarja a Dojima család 3 hadnagya Kazama-t szégyenbe hozni és kitúrni a családból. Kiryu megérkezik a Dojima főhadiszállásra, ahol már várja őt a három hadnagy, Kuze, Shibusawa,Awano. Meggyanusítják Kiryu-t, majd amikor csak Kuze marad az irodában, akkor elmondja neki, hogy a Dojima család feje kiadta parancsba, hogy aki megszerzi neki az Üres Telek nevű területet annak busás jutalom jár. Egészen pontosan Kazama kapitányi pozíciója. Kuze is erre hajt és szerinte Kazama tudja ezt és a börtönből irányítva a szálakat Kiryu-n keresztül próbálja ezt meghiúsítani és megvédeni a helyét. A gyilkosság ugyanis pontosan ezen az Üres Telek helyen történt. Kiryu továbbra is tagadja a gyilkosságot (kiderült, hogy a gyilkos fegyver az nem ököl volt, hanem lőfegyver) és Kuze jó börtönéveket kíván neki, azaz a Dojima család nem áll ki érte. A fiatal yakuzának nem marad más választása mint gyorsan tisztáznia a nevét. Ezért felkeresi az egyetlen nyomot, a gengsztert, aki felbérelte a pénz behajtására és aki egyben a Tokiói Hitelbank elnöke. Az elnök félelmében bevallja, hogy valaki megkereste és megkérte, hogy Kiryu azt a bizonyos embert fenyítse be és azon a helyen, ahol mondja. Az utasítást adó személy neve pedig Kuze, aki meg is jelenik az irodában. Beszélgetnek a múltról, amely során kiderül, hogy Kiryu és Nishiki együtt nőttek fel, árván a Napvirág gyerekotthonban, amíg Kazama be nem vette őket yakuzának a családba. Kuze szerint csak azért, hogy védjék őt. Felajánlja Kiryunak, hogy legyen az ő kémje, szedje ki Kazama-ból, hogy ki az Üres Telek hely tulajdonosa és cserébe stabil helye lesz a klánban, ha Kuze lesz a Dojima család új kapitánya. Kiryu azonban elutasítja az ajánlatot, és Kuze meg is fenyegeti. Ezután Nishiki felhívja a Dojima család alatt lévő Kazama család főhadiszállására, ahol a kapitány, Kashiwagi várja, aki elmondja neki, hogy Kamurocho teljes átépítéséhez a Dojima család már felvásárolta az épületek 80%-át, rengeteg pénzt beleölve a projektbe, de nem gondoltak az Üres Telek helyre, amelynek nem tudják, hogy ki a tulajdonosa. Amennyiben nem sikerül megszerezniük a tulajdonjogot, akkor az eddigi felvásárlásaik sem érnek semmit, mivel a hely pont a központban van. Ezért akarja a 3 Dojima hadnagy megszerezni, mert akkor ők lehetnének az új kapitányok a családban, Kazama helyét átvéve. Kiryu nem lát más megoldást, mint hogy kilép a családból és egyedül viszi el a balhét, majd civilként nyomozhat Kuze után és kiderítheti, hogy kit béreltek fel az üzletember meggyilkolására. Nishiki viszi kocsival a Dojima főhadiszállására és az út közben láthatunk egy visszaemlékezést, amelyben a 17 éves Kiryu és Nishiki kérleli Kazamát, hogy vegye be őket a családba yakuzának. A visszaemlékezés után Kiryu megérkezik a Dojima főhadiszállásra, ahol Kuze állja el az útját, így nem tud bemenni Dojima irodájába. Kuze újra megkéri, hogy árulja el Kazama-t és akkor minden el van felejtve. Kiryu elutasítja és mivel Kuze kimondja, hogy most már civil, így bármit megtehet. Kuze elhagyja a helységet, de 20 embert hagy ott és kiadja parancsba, hogy öljék meg Kiryu-t, majd a testét savval leöltve dobják be a folyóba. Kiryu azonban átküzdi magát több száz Dojima yakuzán és feljut egészen Kuze helységébe, ahol már várja őt a hadnagy. Megküzdenek és Kuze veszít. Megjelenik a  másik 2 hadnagy is, Dojima vezér társaságában. Dojima felelősségre vonja Kuze-t, hogy az engedélye nélkül rúgta ki a családból Kiryu-t (ezt a másik két hadnagy is tanusítja) ezért fizetnie kell. A kisujjával. Le is vágja magának. Dojima hivatalosan is kirúgja Kiryu-t és kéri, hogy éljen normális civil életet. Kiryu megtörten kóborol a szakadó esőben, amikor találkozik egy titokzatos emberrel, Tachibana-val, aki az estére befogadja magához. Hamar kiderül, hogy Tachibana egy ingatlanos üzletember, aki szinte mindent tud Kiryu életéről, gyerekkoráról és a céljait is elárulja: ő is az Üres Telket akarja. Ajánlatot tesz Kiryu-nak. Amennyiben segít neki megszerezni az Üres Telket, akkor nem a 3 Dojima hadnagy kezébe kerül a birtok, így Kazama helye biztosítva van, valamint a kapcsolatrendszerének köszönhetően segít kinyomozni, hogy ki ölte meg az ártatlan üzletembert az Üres Telken.
Kiryu elmegy a Kazama család főhadiszállására, ahol már Nishiki várja és elmondja neki, hogy hivatalosan is kilépett a Dojima családból, de a maffia továbbra is Kazamát teszi felelőssé a történtekért, egészen addig amíg az ellenkezőjét be nem bizonyítja. Később Nishiki és Kiryu találkoznak egy apartmanban, ahol Nishiki elmondja neki, hogy valaki megölte a Tokiói Hitelbank elnökét. Feltehetőleg Kuze volt a tettes, hogy a rendőrök ne tudják kihallgatni, így minden gyanú Kiryu-ra terelődjön a gyilkosság ügyében. Nishiki mesél a Tachibana ingatlanosokról is, akik szerinte hirtelen tűntek fel Tokióban, de a sunyi módszereiknek hála már olyan szintre nőttek fel, hogy még a Tojo klán yakuzáit is zavarja. Minden ingatlant felvásárolnak.
Kiryu másnap a Tachibana után néz és talál is egy épületet, ahol mindent felvásárolt a Tachibana, de a kilakoltatás még nem ment végbe. Kiderül, hogy a Tachibana módszere, hogy hajléktalanokat bérel fel, hogy a lakás tulajának életét megkeserítse. Kiryu meglátogatja az utolsó lakót, akinél megjelenik Oda a Tachibana egyik fő ügynöke, aki a lakó által a yakuzának évek alatt kifizetett védelmi pénzt visszaadná és megfejeli 2+2 millióval mint Tachibana ajándék. És semmit nem kér cserébe csak a kilakoltatást. Kiryu megvédi a lakót, ellenben ő elfogadja a pénzt és kész elmenni a családjával. Ezután Kiryu felkeresi  a hajléktalanokat, akik szerint a Tojo klán  és Tachibana emberei is felszokták őket bérelni, hogy zaklassák  a lakókat. Kiryu nyomozásba kezd és a Bajnokok Negyedében meg is találja a választ. Kiderül, hogy a Tachibana cég nem is a rossz oldalon áll és a negyed lakóit is védik a yakuzától. Oda elviszi Kiryu-t a főnökéhez Tachibanához. A bejáratnál azonban kiderül, hogy Tachibana és Oda megállapodtak, hogy próbára teszik Kiryu-t, ezért küzdelem vár az exyakuzára, amelynek végén Oda-val kell megküzdenie.  Tachibana felfedi az indítékait és elárulja, hogy összefogott Kazama-val, aki a börtönből irányítja a szálakat és minden tervezve volt, mindent látott előle. Kazama szeretné, ha Kiryu összefogna Tachibana-val, mert Tachibana tudja, hogy kié az Üres Telek. Az is kiderül, hogy Kazama börtönévei is tervezett akció része. Kiryu elmondja, hogy bármit is szeretne Kazama, ő az élete árán is megteszi, ezért szövetséget köt Tachibana-val.

1988. Sotenbori, Osaka

A város legnagyobb hosztesz klubjába, a Grand-ba érkezik egy gazdag üzletember Tokióból a barátjával. Miközben kiakadnak a magas árakon az egyikük a klub vezetőjéről, a legendás Majima-ról mesél, akit csak Oszaka éjszaka urának becéznek. Hamarosan be is mutatkozik  Goro Majima, mert az egyik vendég erőszakoskodik a lányokkal. Szépen elpáholja, majd felajánlja neki, hogy nem adja át a rendőrségnek, ha fizeti mindenki számláját. Így kell profitot termelni.
Ezután megjelenik egy új vendég, akit Majima régről ismer. Ő pedig Sagawa, egy yakuza, az Oszakát uraló Omi szövetség alá tartozó Sagawa család vezetője. Kiderül, hogy Majimának mindene megvan, de mégsem boldog, mert minden vágya, hogy újra yakuza lehessen. Sagawa pénzzel zsarolja őt és csak akkor intézi el neki, hogy Shimano újra visszavegye yakuzának. Pluszban még a legjobb hoszteszét is elveszi. Ezért Majima a rivális klubhoz megy és üzletet köt a tulajdonosával. Az ő legjobb hosztesze, Majima pár, kezdő hoszteszéért és készpénz. Az üzlet végbemegy.
Majima hazamegy az apartmanjába, ahol egyre inkább úgy érzi, hogy figyelik őt. Visszaemlékezést láthatunk 3 évvel ezelőttről, amikor Majima és a testvére a Shimano család yakuzájaként egy börtönből szabadult yakuzát terveznek megölni. Az akcióba azonban hiba csúszik, mert az utolsó pillanatban lemondják a gyilkosságot, de Majima testvére már útban van a tett színhelyére. Majima menni akar segíteni neki, de a Shimano család nem engedi és Majima tombolását úgy oltják ki, hogy megverik, majd az egyik szemét kivágják és megkínozzák, miközben Shimano nem árulja el neki, hogy a testvére halott vagy sem.
Az álomból felriadva Majima találkozik Sagawa-val, aki közli vele, hogy nem kell több pénz, de ha megöl egy bizonyos Makimura nevű embert, akkor elintézi, hogy Shimano visszavegye a klánba. Majima elindul Makimura masszázs szalonjába, ahol csak egy vak lány várja. Amikor aztán megjelenik a tulajdonos, akkor kiderül, hogy Makimura nem is férfi, hanem lány. A vak lány. Hirtelen felbukkan a maffia is és a lányt akarják. A tulajdonos, Lee próbálja megvédeni a lányt, de meglövik párszor. Majima elintézi őket és megmenti a lányt. Elmenekülnek.

1988. Kamurocho, Tokyo.

Kiryu elmegy a Serena bárba és ott találja Nishikit. Ezen kívül megismerkedik a Serena bár tulajdonosával Reinával is. Oda esik be véresen az ajtón. Mögötte megjelenik Awano, a Dojima család egyik hadnagya és vele jó pár yakuza. Nishikinek eltörik az orrát és Kiryu-t kihívják az utcára. Kiryu elveri őket. Awano ajánlatot tesz neki. Amennyiben feladja Tachibanát, akkor a Dojima nem indít ellene hajtóvadászatot.
Kiryu és Tachibana találkoznak az Üres Telken és egyeztetnek a tervez illetően. Közben lejár a határidő és a Dojima  család kiadja a parancsot Kiryu levadászására. Nishiki és Kashiwagi is elfogadja a döntést, nem mernek felszólalni. Az egész várost ellepik a yakuzák és mindenki Kiryut akarja. Eközben Kiryu menekül és bújkál, míg végül egy nő a város alatti csatornarendszerbe vezeti. Ott pedig felbukkan Kuze egy motoron és kiderül, hogy minden így volt szervezve, hogy újra megküzdhessen Kiryu-val. Kiryu azonban újra elveri Kuzet, de nem öli meg, hanem otthagyja szégyenében. Kiryu a csatornákon keresztül menekül tovább és egy diszkóban találja magát, ahol már Awano várja őt egy örömlánnyal táncolva, csókolózva. Majd elmondja, hogy hálás Kiryu-nak amiért Kazama hírnevén is csorbát ütött és Kuze-t is megalázta, mert így két riválist takarított el neki. Újra megpróbálja meggyőzni Kiryu-t, hogy álljon mellé. Kiryu azonban újra nemet mond és elhagyja az épületet. Szerencséjére Nishiki bukkan el egy kocsival és titokban kimenekíti Tokióból egy erdőbe. Ott viszont pisztolyt fog Kiryu-ra és megakarja ölni, hogy ezzel is megkímélje Kiryut a kivégzéstől és kínzásoktól, ami a Dojima család által várna rá. Nem képes meghúzni a ravaszt. Kiryu megkéri, hogy soha többet ne keresse őt, mert aki szóba áll vele az csak meghal. Kiryu elhúz a kocsival, Nishikit pedig az erdőben hagyja.

1988. Sotenbori, Osaka

Majima elviszi Makoto-t egy raktárba, ahol próbálja lenyugtatni. A lány egy denevér tetkós férfit keres minden áron, aki még régen fogságban tartotta és eladta a koreai maffiának. Akkor veszítette el a látását is. Felbukkan Lee, aki túlélte a támadást. Egy itallal elkábítja a lányt és vázolja a terveit: egy szatyor van nála pár fotóval és egy ruhával. Makoto védelme érdekében talált egy prostituáltat, aki hasonlít Makotora. A terv az lenne, hogy ő és Majima megölik a lányt, savval eltorzítják az arcát, Makoto ruhájába öltöztetik és így a rendőrség, a yakuzával egyetemben azt hinné, hogy Makoto halt meg. Így szabad lenne a lány. Majima nem megy bele a tervbe, ezért összeverekednek és elveri Lee-t. Elhagyja a raktárat a szatyorral együtt és egy hídon engedi ki a fáradt gőzt. Majd távozáskor a szemetesbe dobja a szatyrot. Másnap meglátogatja Lee-t, aki hálálkodik neki, amiért mégis megölte a hasonmást. Majima aztán bevallja, hogy nem ő ölte meg a lányt. Ebben a pillanatban telefont kap egy idegentől, aki közli, hogy ő volt a gyilkos és szívességet tett neki és várja a Grand hosztesz klubban. Ott találkoznak és kiderül, hogy a férfi neve Nishitani és az Omi szövetség alá tartozó Kijin klán vezére. Kibérelte a teljes helyet, hogy Majimával kettesben tudjon beszélni. Ő is Makoto-t akarja. Megküzdenek Majimával, de veszít. Majima rohan Makotoért, hogy Lee-vel kimenekítsék. Ekkor megjelenik Lee barátja, aki elárulja őket és Sagawa embereit hozza magával. Majima elveri őket és menekülnek a lánnyal. Lee próbál nekik segíteni, de amint a kocsijához megy az felrobban. Makoto és Majima túléli a robbanást, de Sagawa jelenik meg és megakarja ölni mindkettőjüket. Az utolsó pillanatban aztán egy fehér ruhás férfi lelövi Sagawát, Majimát pedig elkábítja, leüti.

1988. Kamurocho, Tokyo.

Folytatódik a hajtóvadászat Kiryu után és az apartman lakását is felgyújtják. Menekülés közben Kiryu összefut a három Dojima hadnaggyal és elveri Kuze-t. De végül annyira sokan vannak a yakuzák, hogy körbeveszik Kiryu-t, akit ki akarnak végezni, de egy Ferrarival felbukkan Tachibana és megmenti Kiryu-t. Egy garázsba viszi őt, ahol elájul a fájdalomtól.  Kiderül, hogy nagyon beteg és folyamatos kezelésekre van szüksége. Az is plusz információ, hogy Tachibana tulajdonképpen kínai és van egy kínai negyed Tokióban, ahol meghúzzák magukat. Egy terv is van, amely során Oda elviszi őt a Tojo klán főhadiszállására, ahol már Tachibana várja a Tojo klán 2. vezérével, Niharával egyetemben. Tachibana 1billiót és 30% üzleti részesedést ajánl fel, ha a Tojo klán összes családja békén hagyja Kiryu-t. Nihara elfogadja az ajánlatot és kiadja a parancsot a Dojima családnak a hajtóvadászat eltörlésére. Megemlíti, hogy régen amikor megismerte Kazamát, akkor ő is fizetett volna 1 billiót érte és nagy lehetőségeket lát Kiryu-ban. Azonban a yakuza etikett kegyetlen: a megállapodás csak akkor lép életbe, ha elhagyják  Tojo klán főhadiszállását. Addig viszont 100 yakuzán kell átküzdeniük magukat. Meg is teszik.
A következő jelenetben Dojimát és Shibusawát láthatjuk, amint megtudják a hírt, hogy nem vadászhatnak tovább Kiryu-ra. Shibusawa Kuze és Awano háta mögött megígéri Dojimának, hogy megszerzi az Üres Telket, de nagyon titokzatos.
Újabb ugrás és Tachibana és Kiryu beszélget, amely során kiderül, hogy az Üres Telek tulajdonosa nem más mint Makoto, ezért Kiryu-nak Sotembori-ba kell utaznia.

1988. Sotenbori, Osaka

Sagawa túlélte a fehér ruhás férfi támadását és elfogja Majimát. Elkezdi megkínozni, majd rájön, hogy szüksége van rá, hogy megtalálják Makoto-t. Elküldi egy zsaruhoz, aki segíthet neki bejutni a börtönben lévő Nishitanihoz, aki talán sejti, hol lehet Makoto. A zsaru leviszi Majimát egy földalatti pankrátor küzdőtérre, ahol illegális harcok folynak és börtönben ülő bűnözők küzdhetnek életre halálra a szabadságukért. A feltétel egyszerű: Majima nyerjen meg pár meccset és akkor a zsaru segít neki. Majima győzedelmeskedik, így a zsaru beviszi a börtönbe Nishitanihoz, aki szinte házigazda a börtön rácsain belül. Elmondja Majimának, hogy Makoto-t vélhetően a Benten fogadóba vitték és a fehér ruhás férfi, Sera, egy Nikkyo Konzorcium szervezet vezetője. Közben az egyik börtönőr, akit az egyik tokiói család fizetett le lelövi a zsarut majd Nishitanit is. Majima elmenekül, de Sagawa-ba fut, aki kényszeríti, hogy együtt menjenek el Makoto-ért a Benten fogadóba. Majima felküzdi magát a legfelső emeletre, ahol megtalálja a fehér ruhás férfit, Serát és egy küzdelem után Sera elmondja neki, hogy Makoto-t védi és ezért átadta őt Kiryu-nak, aki már el is vitte Tokióba. Felbukkan Sagawa is és lelövi a férfit, majd Majimával elindulnak Tokióba.

Pár órával korábbi eseményeket látjuk, amikor Oda és Kiryu felveszi Makoto-t a Benten fogadónál és elindulnak Tokióba. Azonban az autópályán Shibusawa emberei támadják meg őket. Kiryu leszedi mind és egy félreeső építkezésen pihennek meg. Makoto felismeri Oda hangját és rájön, hogy ő volt az a férfi, aki még régen eladta a koreai maffiának. Oda fegyvert fog rájuk, de Makoto trükkjének köszönhetően Kiryu lefegyverzi. Oda elmeséli, hogy régen amikor Tachibana kínából japánba érkezett, akkor egy bandát alapítottak és Tachibana a példaképe, különleges érzelmek fűzik hozzá. (ebbe mindenki értse bele amit szeretne :) ) De egyszer amikor Oda látott a tévében egy dokumentumfilmet a kínai menekültekről, akkor látta meg, hogy Makoto és Tachibana testvérek és akkor jött rá, hogy annó Tachibana húgát kínozta meg és adta el a koreai maffiának. Ezt mindig titkolta és most közli, hogy inkább a halált választja mint hogy lássa Tachibana reakcióját amikor megtudja. Az is kiderül, hogy mindvégig Shibusawának dolgozott. Ezúttal azonban már nem árulja el merre mentek Kiryuék, ezért Shibusawa kivégzi. Kiryu egy parkban helyezi biztonságba Makoto-t a hajléktalanoknál.

1988. Kamurocho, Tokyo.

Tachibana és Kiryu a kínai negyedben beszélgetnek és elindulnak meglátogatni Makoto-t, illetve az Üres Telek tulajdon jogát átiratni Tachibanára, hogy a húga többé biztonságban legyen. Tachibana nagyon várja már a találkozást, mert évtizedek óta nem látta a húgát. Útközben egy mesterlövész támad rájuk és megsebzi Kiryu-t. A mesterlövész neve Lao Gui és állítólag a világ legdrágább és legjobb bérgyilkosa, akit 100%, hogy csak a Dojima család tudott megfizetni és felbérelni. Ő állhatott az Üres Teleken történt gyilkosság mögött is, amivel Kiryu-t besározták. Lao Gui csak Tachibana-t akarja élve, ezért Kiryut elengedi sérülten. Nishiki talál rá, akivel ketten összefogva indulnak el bosszúhadjáratra a Dojima család ellen, Tachibana megmentésére.
Kuze az aki megkínozza Tachibanát és Kiryu már későn érkezik. Legyőzi Kuze-t, de Tachibana életét már nem tudja megmenteni. Tachibana elmondja, hogy sajnálja, hogy már nem tud a rég látott húgával találkozni és hogy a háttérből minden szálat Dojima mozgat, azért hogy a helyét stabilizálja a Tojo klánon belül Kazama-val szemben. Lao Gui is az ő embere. Kuze pedig azt mondja el Kiryunak, hogy a Tojo klánon belül van egy áruló, aki az Üres Telket próbálja megszerezni és eladni az Oszakai Omi Szövetségnek, amivel gyakorlatilag az Omi szövetség kezébe adná Tokiót és nagyon véres háború kezdődne a Tojo klán és az Omi szövetség között. Rengeteg civil áldozat lenne. Kiryu-t azonban ez sem győzi meg és megfogadja, hogy minden áron megvédi Makoto-t. Kiryu elviszi Tachibana holtestét Makoto-hoz. Ez az a pillanat, amikor Kiryu-ból igazi yakuza lesz. A Dojima Sárkánya.

Majima Tokióba érkezik, hogy megtalálja Makotot. Előtte talákozik Shimano-val, a Shimano család vezérével. Ő elmondja neki és Sagawa-nak, hogy mindketten csak a bábjai voltak és azért szervezte így, hogy Majimának kelljen megölnie Makotot, mert tudta, hogy úgysem teszi meg. Shimano-nak élve kell a lány és még 10 millió dollárt fizet is a földért és mindenki mehet boldogan amerre lát. Senkinek nem kell meghalnia. Ő csak azért akarja a földet, mert szeretné legyőzni Serát és Kazama-t a pozíciós harcban. Az is kiderül, hogy Sera még él, mert túlélte a támadást.
Majimát nagyon érzékenyen érinti, hogy végig hülyének volt nézve. Még azt is engedi, hogy az utcán elverjék.
Ezután elindul az Üres Telek felé, ahol meglátja Makoto-t. Makoto elmondja neki, hogy amikor meglátta a halott bátyját, akkor visszatért annyira a látása, hogy körvonalakban már látja az embereket és a tárgyakat. Majima elmondja neki, hogy Shimano nem akarja őt bántani és még pénzt is ad az Üres Telekért. Makoto azonban azt kéri Majimától, hogy álljon bosszút a halott bátyjáért, Tachibana-ért és ölje meg a 3 Dojima hadnagyot és Sohei Dojimát is. Majima próbálja lebeszélni és elviszi kajálni a lányt. A lány azonban kijátssza és eltűnik.
Makoto találkozót beszél meg Sohei Dojimával egy toronyház tetején. Elmondja neki, hogy ingyen odaadja az Üres Telket a Dojima családnak és cserébe csak azt kéri, hogy Dojima ölje meg a 3 hadnagyát. Dojima elutasítja és elmondja, hogy neki az a jó, ha senki nem szerzi meg az Üres Telket. Ezért Lao Gui lelövi a lányt. Majima késve ér oda és Dojimáék elmenekülnek, hátrahagyva 20 yakuzát, akit Majima dühből kivégez. Ez az a pont amikor Majimából igazából Goro “Őrült kutya” Majima válik. Megérkezik Sera az embereivel és segít Makoto-t a kórházba vinni. A műtéti beavatkozás sikeres lesz, de a lány kómába esik. Nem tudni mikor térhet magához. Sera elviszi egy biztonságosabb kórházba, amíg Majima elindul, hogy kivégezze a 3 Dojima hadnagyot. Útközben találkozik Sagawa-val és azt hazudja neki, hogy Makoto halott.

A Dojima család gyűlést tart, ahol Sohei Dojima kinevezi Shibusawa-t az új kapitánynak. Az új kapitány legfontosabb feladatának azt tartja, hogy mindenkit kiirtson a Tojo klánból, aki köthető Kazama-hoz. Azaz a Tachibana céget, a Nikkyo konzorciumot és a Kazama családot is.

Kiryu szintén elindul, hogy bosszút álljon a Dojima családon. Útközben találkozik Kuze-val az utcán és megküzdenek. Kuze megint veszít és elmondja Kiryu-nak, hogy Shibusawa összejátszott Lao Gui-val és direkt úgy lőtték meg Makoto-t, hogy ne haljon bele. Tudták, hogy ezáltal Sera, a Nikkyo konzorcium és Kiryu is ott lesz és a lány elvezeti őket hozzájuk. Azaz Shibusawa oda tart az embereivel, ahová Sera vitte Makoto-t. Kiryu és Nishiki elindulnak megmenteni a lányt.

A Shibuara kikötőnél van a Nikkyo konzorcium luxus hajója, ahol Makoto-t is ápolják. Ide érkezik meg Shibusawa egy kisebb hadsereggel. Mielőtt azonban letámadnák a hajót megjelenik Kiryu és Nishiki és a harc elkezdődik. Shibusawa emberei elfoglalják a hajót, de közben megérkezik Kashiwagi a teljes Kazama családdal és letámadják Dojima embereit. Kiryu és Nishiki megindul a hajóra. Kiryu feljut egészen a hajó tetejéig, ahol már Shibusawa várja Makoto-val. Makoto-t elengedi, mert csak Kiryu-ra utazik. Elmondja Kiryu-nak, hogy az apja öngyilkossága miatt csinál mindent és nem szeretne parancsokat elfogadni senkitől és a csúcsra akar jutni. Ezért képes bárkit megölni. Azt is elmondja Kiryu-nak, hogy ő sem különb tőle és Kazama pedig nem olyan szent, mint amilyennek Kiryu ismeri és Kazama végig tudott arról, hogy mennyi áldozata lesz a tervének. Megküzdenek. Kiryu legyőzi és amikor meg akarja ölni, akkor Nishiki felbukkan és lebeszéli a gyilkosságról. Azt mondja, hogy azt a bizonyos vonalat nem lépheti át Kiryu. Ha egyszer át is lépi azt együtt tegyék majd.

Közben Majima a Dojima fóhadiszálláson mindenkit kivégez, amíg el nem jut Awano-ig. Őt is legyőzi. Beszélgetnek a yakuzává válásról, amikor megjelenik Lao Gui és le akarja lőni Majimát. Awano felidegesíti magát, amiért egy kínai megzavarta a beszélgetésben, ezért a golyók elé áll és meghal. Majima elveri Lao Gui-t. Megjelenik Sohei Dojima is és le akarja lőni Majimát. Ezúttal Sera bukkan fel és kilövi a kezéből a fegyvert. Majima ki akarja végezni Lao-t, de Sera lebeszéli és elmondja, hogy Makoto visszanyerte az eszméletét és újra beszél, valamint az Üres Telket eladta Sera-nak, így az eddig a Tojo klánban egyeduralkodó Dojima családnak leáldozott és új idők köszöntenek be. Kuze-t, Shibusawa-t és Lao-t átadják majd a rendőrségnek. Sera megkéri Majimát, hogy ölje meg a főnökét Shimano-t, aki elárulta a Tojo klánt. Majima elmegy Shimano-hoz, aki éppen az Omi családdal tárgyal, így nyíltan felvállalja, hogy el akarta árulni a sajátjait. Majima azonban nem öli meg, hanem felajánlja a szolgálatait. Shimano gondol egyet és fejbe lövi az Omi család képviselőjét és azt mondja, hogy türelmesen vár 10 évet is, de érzi, hogy a Shimano család előbb utóbb a Tojo klán élén lesz. Az ő oldalán pedig ott lesz a legfőbb katonája Majima.

Egy hónappal később a Tojo klán gyűlést tart, ahol Nihara a Tojo klán vezére gyakorlatilag Serát nevezi ki az utódjának, miközben felkéri Dojimát, hogy mindenben támogassa Serát. Kiryu felkeresi a börtönben Kazamát és Kazama felkéri egy nagy feladatra Kiryu-t. Nem derül ki, hogy mire. Aztán amikor a Serena bárban iszogat, megjelenik Nishiki és elmondja neki, hogy újra yakuza akar lenni, a saját útját járni és csatlakozik a Dojima családhoz. Kazama kérésére.

Majima és Sagawa beszélgetnek arról, hogy Majimából igazi yakuza lett és mostantól a saját útját járhatja. Majima hálás is neki, hogy vezette az úton és terelgette, hogy azzá váljon aki. Majima otthagyja és ekkor megjelenik három Omi yakuza és kivégzi Sagawa-t az árulásért.

Majima sétál az utcán, amikor meglátja Makoto-t, akit két embere zaklat és aki már teljesen visszanyerte a látását. A lány nem ismeri fel. Odamegy és leüti a két yakuzát. Megjelenik a lány szemész orvosa, aki bevallja Majimának, hogy szereti a lányt. Majima kiadja neki, hogy nagyon vigyázzon rá és elsétál. Elsétál pedig ő is beleszeretett a lányba.

Sera lesz hivatalosan is a Tojo klán 3. vezetője és a politikai kapcsolatait kihasználva nagyon gazdaggá teszi a klánt. Dojima lesz a védelmezője és a legfőbb embere a klánban. Shimano  a háttérben marad és erősíti a kapcsolatait az Omi családdal és a kínai Kígyó Virág klánnal is. Vár a megfelelő pillanatra, hogy lecsaphasson. Kazama kiszabadul a börtönből és Sera másik jobbkeze lesz és bizalmasa, valamint a Dojima család kapitánya marad. Nagyon nagy befolyása lesz a Tojo klánban. Nishiki és Kiryu elkezdenek felmászni a ranglétrán a Dojima családban és egyre feljebb jutnak. Majima a Shimano család kapitánya lesz és kiemelt személy a Tojo klánban is. Kiryu-ra a Dojima sárkánya becenevet ragasztják, rá pedig a Shimano Őrült kutyáját a kiszámíthatatlan őrjöngései miatt. Az Üres Telket Sera felhasználja Kamurocho újjáépítésénél és a helyén épül meg a később legendás Millenium torony.

Makoto virágot visz Tachibana sírjára, amikor egy földbe ásott karóra megszólal. Makoto órája az, amit elveszített. Azonnal tudja a lány, hogy Majima él és ő ásta oda Makotonak.

Majima és Kiryu összetalálkozik Kamurocho utcáin. Üdvözlik egymást.

Remélem mindenki kedvét meghoztam a játékhoz ezzel a részletes bemutatóval. Hamarosan jövök a következő résszel, (Yakuza 1) azaz Kiryu története folytatódik.

Addig is jó játékot kíván mindenkinek a:

banner

 

 

 

8Hozzászólás ." Yakuza történelem 0. (PS3) "

Szólj Hozzá!

8 Hozzászólás itt: "Yakuza történelem 0. (PS3)"


Profile photo of xarina
Retró Tag
3 hónapja 20 napja .

Azta, ez aztán a bemutató. Nem semmi lehetett megírni, jó sok munka van benne. Nagyon jó lett.

Profile photo of sipi68
Retró Tag
3 hónapja 20 napja .

Szuper!Van benne meló,Köszi!

Profile photo of Jedi
Retró Tag
3 hónapja 20 napja .

Köszi a cikket. Elég terjedelmes. :)

Profile photo of kertesz tamas
Retró Tag
3 hónapja 20 napja .

Az angolosítás nagy segítség,bár sokan még így is kimaradnak az élményből az english nyelvtudás hiányában.

Profile photo of Csubi1980
Retró Tag
3 hónapja 14 napja .

Köszi Ton, hatalmas meló lehet egy ilyet megírni, a sztorit nem olvastam el, mert majd minden részt ki akarok pörgetni. A ps storéban, most amúgy is Yakuza zero csak 3990, a kiwami meg 3090 Ft.

Jó Niohzást, látom most azt tolod Ps4-en. Ajánlom figyelmedbe a Divinity Original Sint, sose hittem volna, hogy egy nyugati Rpg felül tud múlni egy komolyabb jrpg-t, hát számomra sikerült. A 2 rész aug 31-én érkezik Ps4-re, ami sokkal jobb még ettől is!

Profile photo of evil
Retró Tag
3 hónapja 13 napja .

Remek cikk köszi.

Profile photo of szimszonos
Retró Tag
1 hónapja 21 napja .

Szerintem az USA-ban és Európában a GTA a nyerő a gamerek többségénél,ez nem azt jelenti hogy rosszabb lenne a Yakuza,ha nem inkább azt hogy inkább rétegjáték,és annak való akit érdekel is a japán kultúra,japán világ.Érdekes játék,szerintem sokat lehet belőle tanulni az előbb említett dolgokról.

Profile photo of Nyitrai Máté
Retró Tag
3 napja 2 órája .

Hétvégén ki próbálom kíváncsi vagyok milyen saját szemszögből.

 

Retró Falfirka

Be kell jelentkezned megjegyzés küldéséhez
Profile photo of TONTON (8756 RetróPont)
(2018/12/14 6:47:09 DE.)
Ps4-es játékokkal nem foglalkozunk :) Tőlem a legközelebbi cikk a Yakuza 2 lesz, portolás pedig a Darksiders2.
Profile photo of SandokánSandokán (37809 RetróPont)
(2018/12/13 10:09:31 DU.)
Hali !
TON ma jelent meg a Judge Eyes PS4-re Japán.
Lesz vmi cikk, hír róla itt? Jobb mint a Yakuza ? Lesz benne ha jól emlékszem flipper mini games. Köszi
Profile photo of ShinobiMetal (19586 RetróPont)
(2018/12/13 7:32:47 DU.)
a katódos tv/monitor a legszutyokabb a világon,rengeteg látássérült van miattuk,
ellenben a mai lapos led-es cuccokkal,azoknál több óra nézés után se fájdul meg a szemed.
Profile photo of E61E61 (19039 RetróPont)
(2018/12/13 4:00:06 DU.)
Azért az biztos, hogy a katódos monitor nem tett jót az ember látásának. én is sok nyugdíjast ismerek, akik még most is tökéletesen látnak, irigylem is őket, bár nekem a szemüveg csak dísz, annyira kis dioptriás, nem is hordom, csak párom baszogatása miatt van
Profile photo of Rolee82Rolee82 (7390 RetróPont)
(2018/12/13 2:56:15 DU.)
én sem gondolom, hogy a szemkárosodás az olvasáshoz, képernyőnézéshez köthető. én hosszasan tanulmányoztam és használom a mai napig az új Medicinát és ott mellébeszélés nélkül le van írva, hogy a legtöbb betegség érzelmi konfliktus függő.
Profile photo of kertesz tamaskertesz tamas (12895 RetróPont)
(2018/12/13 12:55:12 DU.)
A munka és a hobbi is monitor elé ültet,ellenben a barátaim nagy része akik csak a sporttal foglalkoznak. Ők a legminimálisabb időt töltik monitor előtt 41-50 közöttiek és mind a látásromlásukkal nyűglődnek . Az anyám 88 éves és nincs szemüvege!!

1 · 2 · 3 · 4 · 5 · »

Fórum Aktivitás

  • Téma: SzabályzatHozzászóló: TON
     - 5 hónap telt el

Retró Kupon Beváltás

Retró Naplóm

Retró Naplóm
Minden jog fenntartva. RetroConsoleGames.org 2015