Home // Blog // Agyalás a Játékiparról!2. rész

Sziasztok!

 Folytassuk ott, ahol a múltkor abbahagytuk. Két dolgot ezúttal is szeretnék kérni tőletek:
– ezúttal is hanyagoljátok az egy mondatos “köszönöm a cikket” és hasonló hozzászólásokat és csak akkor szólj hozzá, ha velős véleményed van a témák egyikéről. Ha bizonyos dolgokban egyetértesz velem és megírod, akkor szeretünk, de ha nem értesz egyet és azt írod meg, akkor még jobban szeretünk, mert az ellenvélemény jó.
– minden téma után lesz egy szavazás, amely akár egy közvélemény kutatásnak is felfogható. Szépen megkérek mindenkit, hogy ŐSZINTÉN szavazzon a kérdésekre. Nem nézzük meg, hogy ki mire szavazott és nem is lesz nyilvános természetesen. De az nem mutatna meg semmit, ha mindenki arra szavaz, ami a “népszerűbb” válasz.

A cikksorozat első részének témái voltak:
– Mi az a hype? Mi az a kult? Mikorra tehetjük az elterjedését?
– A kiadók és a játékfejlesztők! Warez, antiwarez!
– A Retró játékok helyzete és az emulátorok létjogosultsága!
A cikksorozat második részének témái:
– Tech geek, avagy a grafika hálójában!
– Konzolok vs. PC összehasonlítás
– Xbox360 vs. PS3 vs. WIIU
A cikksorozat harmadik részének témái lesznek:
– Mit vegyek Karácsonyra? Konzol vagy PC?
– A játéksajtó magyar és külföldi megítélése
– Nextgen fejlődése, online játékok térhódítása

Az első részben a könnyebb témákat érintettük, most belemászunk a nagyobb vitákat generáló dolgokba is, amely majd a cikksorozatom harmadik, záró részében csúcsosodik ki.

Tech geek, avagy a grafika hálójában!

A hivatalos angol értelmező szótár szerint a tech geek elnevezés jelentése, olyan személyt takar, aki a technológiának áldozza az életét és csak az érdekli. A konzolos köznyelvben ennek ellenére olyan személyeket takar, akik egy játéknál csak a minél nagyobb grafikai teljesítményt tarják elfogadhatónak és ezt hajszolják is. Eleinte a PC-s játékosokra használtuk/ használták, de manapság (sajnos) már annyira elmosódott a határ a két tábor között, hogy a konzolos játékosok közül is jó páran ezt a jelzőt kapják.
Próbálok az emlékeimben kutatni, hogy mikor is kezdődött a tech geek személyek elszaporodása. Talán a Ps2-es korszak végére és az XboxClassic feltűnésének időpontjára tenném. Onnantól indult el a jelenség kivirágzása, amely mára megfertőzte a teljes játékipart, ezzel a kiadók, fejlesztők értékrendjét is átalakítva.

brain_of_a_tech_geek_by_tcat-d315a3n

Egy tech geek agyának a szerkezete!

Turkálva a múltban eszembe jut amikor a NES-el játszottunk, miközben a haverok PC-n tolták a Wolfensteint, amely ugye sokkal jobb grafikai teljesítményt hozott. Szerintetek érdekelt minket? Dehogy. Szartunk rá, mert a NES ezerszer ötletesebb játékokat prezentált nekünk mint akkoriban a PC-s játékipar.
Visszamászok az időben és felelevenítem a SNES konzollal töltött órákat a haveroknál. Érdekelt minket, hogy a SEGA Genesis gépe többet tudott teljesítményben? Dehogy. Szartunk rá, mert baromi jól szórakoztunk, és talán jobb játékok is voltak a Nintendo masinájára. De a nép is jobban szerette, értékelte a SNES-t. Visszaemlékszek amikor a Playstation1-es játékokat nyüstöltük éjjel- nappal miközben a N64 SOKKAL fejlettebb konzol volt. Érdekelt minket? Dehogy, mivel több, jobb játékok voltak a Sony csodamasinájára. De a nép is jobban szerette, értékelte a Ps1-et. Az időben kúszva eszembe jut a Ps2-vel töltött időszak, mialatt az Xbox Classic és a Dreamcast lazán meghaladta technikailag, grafikailag, netes játék ügyileg a kis feketét. Érdekelt minket? Dehogy, szartunk rá, mivel sokkal jobb játékok voltak a Playstationre. De a nép is jobban szerette, értékelte a Ps2-őt. Itt vagyunk a jelenben és mit láthatunk? Csak is az érdekli az embereket, hogy melyik konzolon jobb a grafika. Vesznek egy konzolt és azt bámulják a hülye fejükkel a youtube-on, hogy nehogy a másik konzolra 1 pixellel jobb grafikát tudjon, mert akkor máris lecseréli a gépét. De elébe mehetünk a következő konzolgenerációnak is: még ki sem jöttek a következő generációs gépek, de már mindenki azzal foglalkozott, hogy melyik konzol tud magából 1 FPS-el többet kipréselni. Nevetséges? Az. Nyilván, ha az ember vásárol valamit, nem kevés pénzért, akkor alaposan megfontolja, hogy mit vegyen. Ugyanakkor technikailag NINCS akkora különbség a következő generációs konzolok között, hogy ez szempont kellene, hogy legyen. Sajnos, mégis az. És itt most nem a Microsoftot védem, csupán a tényeket mondom. Gondolom nem mondok senkinek újdonságot azzal, hogy a Ps4 többet tud technikailag mint az Xbox One. Egy normális értékrendű játékos világban ezzel nem foglalkozna senki, mert egy konzolpiacot nem a technikai kérdéseknek kellene eldöntenie, hanem annak, hogy mennyi és milyen minőségű játékok vannak rá. Mint ahogy a bekezdésem elején felsoroltam, amikor még az értékrend normálisabb volt, akkor szinte mindig az a konzol lett népszerűbb, amelyre több, jobb játékok jöttek és nem az amelyik erősebb volt. Sőt, csak a statisztika kedvéért: mindig az győzött amelyik technikailag a gyengébb volt :)
Eddig védtem a Microsoftot, de őket is bőven lehet hibáztatni: kiadnak egy technikailag gyengébb konzolt és utána mit lépnek? Egy normális értékrendű világban ezer minőségi, ötletes és jó játékkal meggyőzik az embereket, hogy a technikai hátrányok ellenére a One a jó választás. De mivel nem egy normális értékrendű világban élünk és nem normális értékrendű piacot látnak el, így ezek helyett alig jön játék, azok is szutykok és inkább arra koncentrálnak már most, hogy hardveres és szoftveres frissítési módon technikailag
beérjék a konkurenciát. Mert a tech geek vérpistike nem akkor lesz elégedett, ha a polcán lévő One mellett ezer ötletes, jó játék hever, hanem akkor ha a One 1 FPS-el többet nyújt mint a konkurencia. Hogy a gép mellett csak 1 játék árválkodik? Nem érdekli, mert neki nem ez a lényeg.
Egyébként a tech geek valóban PC-n terjedt el eleinte. Emlékszem még annó az egyik szomszédom a PC-s No One Lives Forever játékra verte a nyálát, minél jobb teljesítményt próbált kisajtolni belőle, miközben én tojtam a fejére és a Final Fantasy 7-ben merültem el. Őszintén bevallom, hogy annó én is megjártam a sötét oldalt és saját tapasztalatból mondom, hogy egy idő után, ha PC-n játszol, akkor már automatizáltan is a beállításokkal foglalkozol, ha beszerzel egy játékok és gyakran 1-2 óráig neki sem kezdesz a játéknak, amíg nem sajtoltad ki belőle a legoptimálisabb látványt, teljesítményt. Borzasztó. De elég megnézni egy PC-s játék youtube végigjátszását. Sokszor nem is a játék a lényeg, hanem, hogy az adott illető milyen felbontáson tolja az erőműjével.

XPFQI

Ez már beteg és sajnálni való!

Ez a mentalitás ragadt rá sajnos a konzolosokra is. Az Xbox Classicnál indult el és a jelenlegi generációnál csúcsosodott ki. Manapság felfogásban már ritkán lehet különbséget tenni konzolos és PC-s játékos között mentalitásban. Ami szomorú, nagyon szomorú. Még szerencse, hogy nem lehet a grafikai beállításokat konfigurálni konzolon, mert akkor sokan azzal töltenének el órákat a tényleges játék, játékélmény helyett.
Sokan mondják, hogy a jó grafika és a jó játékélmény, tartalom nem zárja ki egymást. Félve lehet erre helyeselni is, de az igazat megvallva a gyakorlatban NAGYON ritkán találkozik a kettő és tényleg csak a mamut fejlesztőcsapatok kiváltsága az, hogy kellő időt kapnak egy olyan játék elkészítéséhez, ami nem jár lemondásokkal. Nyilván a fejlesztői csomagok (Unreal3 engine pl) meggyorsítják a fejlesztést, de közel sem annyira, hogy kellő tartalmat pakoljanak az adott játékba.
De ide tartozik még egy fontos probléma is: ahogy a kiadók érzékelték, hogy a népnek a grafika számít 90%-ban, így ők is alkalmazkodtak a piaci helyzethez és az esetek többségében a következő parancs hagyja el a szájukat a fejlesztők felé: “Legyen jó grafikája, a történet és tartalom másodlagos, és legyen kész 1 év múlva”. A szegény fejlesztő brigád pedig mit tehet mást, mint teljesíti a kérést. Sokan ellenpéldaként mondhatják az Unchartedet, Halo3-at, Alan Wake-t, stb pedig ezek pontosan, hogy nem ellenpéldák, ugyanis olyan kiadói, konzoltulaj háttérrel dolgoztak, amely az átlag fejlesztő csapatok számára csak álom. Miért baj az, ha csak évi 1-2 kiemelkedő cím jön, amelyben a grafika és a tartalom is csúcs? -kérdezhetné valaki. Nos, azért, mert így rengeteg olyan tehetséges fejlesztő vagy játékötlet SOHA nem lát napvilágot, amely ezer igényes embert ajándékozhatna meg.
Egyébként a játékstílusokat is külön választhatjuk azon szempont szerint, hogy “szükséges” hozzá a jó megjelenés, grafika vagy pedig teljesen szükségtelen, funkcionális. Az egyik halmazban vannak az autós játékok, FPS-ek, akciójátékok kicsin része, amíg a kalandjátékokhoz, JRPG-khez, RPG-khez, logikai játékokhoz, platformerekhez, zenés, verekedős játékokhoz teljesen felesleges a készítőknek a grafikai megjelenítéssel foglalkozni, mert senkit nem érdekel. Inkább a tartalom, ötletesség a lényeg.
Ezért van az, hogy így 2014-ben is ezerszer inkább az 1997-es Final Fantasy7 (JRPG) mint a 2013-es Lighting Returns. Ezerszer inkább a Baldurs Gate(1998) mint a Skyrim(2011) és ezerszer inkább a Mortal Kombat 2(1993) mint a trágya Killer Instinct(2013).
Ellenpéldaként ugyanakkor az FPS és autós kategóriában annyira fontos a látvány, hogy ezeknél a modernebb játékok a nyerők. Az akciójátékok viszont egy érdekes kategória, mert ennél már megoszlanak a vélemények. Biztos sokan vannak, akik hozzám hasonlóan inkább a Resident Evil 2-t kapják elő mint, hogy a 6. részével játszanak. De ugyanakkor vannak remek akciójátékok az utóbbi évekből is.

uncle-stan

Csak az ULTRA HIGH felbontás!

Sajnos ott tartunk, hogy a média és játékújságírás is felvette ezt az értékrendet (vagy csak alkalmazkodtak a piaci igényekhez) így manapság mindenhol grafikai összehasonlító videókat, felbontásmontázsokat látunk. Ha ezt 10-15 éve láttam volna, akkor nem hiszem el, hogy ilyen gyökér irányba ment el a konzolosdi. Pici mentőöv, hogy sok újságíró már ebben a tech geek világban nőtt fel, de akkor is szánalmas. Ki a rákos fenét érdekel, hogy valami 30 FPS az egyik konzolon, amíg a másikon 60? Egy normális értékrendű világban senkit. Lassan már kevesebb szó esik magáról a játékról mint a felbontásáról, FPS értékről. Nah, de ez az FPS és felbontás téma részletesen kivesézésre kerül a harmadik cikkemben, összehasonlító videókkal, stb.
Végezetül én személy szerint megfogadtam, hogy többet nem olvasok el az ncore torrent oldalon hozzászólást a játékok alatt, mert a sok kis szaros, tech geek csak felviszi az agyvizem. Nem elég, hogy szart sem fizetnek érte, hanem ingyen letöltik, de utána az első dolguk, hogy CSAKIS kizárólag a grafika alapján ítélnek meg egy játékot. És még az sem mentség, hogy mivel játékokról beszélünk, így sok 8-10 éves is él a szólásszabadság jogával.
Megnéztem három, mostanában megjelent játék alatti hozzászólásokat az ncore-on és ezekből szemeznék:

514756477_463px_Symbol_thumbs_downsvg_answer_2_xlarge

Forza Horizon 2:
“xbxon one-on kell játszani ott hibátlan a grafika meg minden a 360at meg fel kell tenni a polcra mert az már nyugdíjas, inkább örüljetek h arra adnak még ki játékokat mert már az csak erőlködés de nem kell töle semmit elvárni mert szinte a mai szemmel nézve az kb már a sárga kazettás nintendó szinten van.”
Evil Within:
“Szerintem ez a játék egy nagy nulla.

Kibaszott ronda 2001-2003-as grafika,szégyen hogy az xbox360-ból gúnyt űz a játék ipar ebben az évben. ”
“Hát ilyen szar grafikát már rég láttam! ”
Alien Isolation:
“2014 be azé ilyen játékot kiadni kicsit gáz. “

514756477_463px_Symbol_thumbs_downsvg_answer_2_xlarge

Még ha három szar játékról lenne szó, akkor is szánalmas ez a mentalitás, de itt két kiemelkedő és egy átlagos stuffról nyilatkoztak így a fenti “úriemberek”.
Végezetül szeretném idézni Kofnach, apollo007 és Sarge010 ncore felhasználók ZSENIÁLIS, ncore hozzászólását, amely üzenetként szólhat minden gyökér, tech geek, szilikongyerek játékosnak, játékújságírónak is:

“A média attól hangos amióta megjelentek az új konzolok hogy nem nyújtanak semmi pluszt a nextgen játékok, esetleg a magasabb felbontás, megy egy pici részletesség, de nincs olyan szintű ugrás mint az előző generációban (PS2/PS3, Xbox Classic/X360). Amikor volt a váltás az előző generációnál kifejezetten gagyinak tűnt az előző konzolos játék az újabb mellett, de a most kifutó konzolok olyan grafikát meg tudnak jeleníteni ami 10-15 év múlva sem fog gagyinak tűnni. Ezért sem tudnak újat felmutatni (még) az új konzolok mert a videó játék ipar technológiája elérte a csúcsot, lásd Crysis3, Last of Us, Forza 4, Gears of War 3, Tomb Raider, The Witcher 2 és ez csak pár cím abból a sok játékból amit ha 10 év múlva elindít valaki nem fogja azt mondani hogy ez csúnya. Én nem fogok új konzolt venni, egy portól is megóvott full extrás X360-am van több100 játékkal, 3/4-e magyar, amihez létezik DLC mindenhez megvan, 2db controller, 2.25TB tárhely. Ezt nem felvágásból írtam, hanem azért mert örökre megtartom a gépet mert sokkal hosszabb lesz a játékok szavatossága mint eddig bármelyik generációban és ha 15 év múlva előveszem a fehér dobozomat, színvonalas szórakozást fog nyújtani akár egyedül, akár 2-en ülünk le elé, nem úgy mint ha ma leülnék egy PS1-el játszani.Lehet nem lesz igazam, de én ezt tippelem tekintettel az előző és a mostani generációváltás közti különbségre.”
“Poligonszám, textúrák nem számolom,bocs. Számoltam eleget (14-15év kb.) amikor pc-s voltam, szerencsére kinőttem ezt a dolgot. ”
“Természetesen az lesz a legjobb, ha megveszed kurrens genre, next gen-re(ps4 meg one), meg PC -re, aztán egyszerre futtatod az összes platformon, hogy jó alaposan szemügyre tudd venni hogyan a legtökéletesebb, aztán miután 100%-os precizitással sikerült eldöntened, melyik platform a nyerő, azon viszed végig!

Remélem tudtam segíteni!”

A fentiekhez sokat nem fűznék hozzá, csak annyit, hogy a két kezünket össze tehetjük, hogy egy lassan 10 éves konzolnál még ilyen játékok érkeznek és főleg ilyen jó minőségben. Az Evil Within még azt is megérdemelné, hogy megvásárolja az emberfia. Az Alien pedig szintén, mert MINDEN idők legjobb Alien játékfeldolgozása. Igen, valóban így van. Szinte mindet kipróbáltam és bizony ez a helyzet. Fanyalgásnak helye nincs. A Forza Horizon 2 picit kilóg a sorból, mert valóban nem lett a legjobb, de egyrészt még így is szórakoztató, másrészt nem a grafika miatt nem lett olyan amilyen.
Ez a témakör még folytatásra kerül a cikksorozat harmadik részében a nextgen fejlődése pontnál. Ugorjunk, de előtte:

Tedd a szívedre a kezed és őszintén válaszolj:

are-you-an-angel-or-a-devil

Mennyire fontos neked a grafika egy játéknál?

Megtekintés

Loading ... Loading ...

Konzolok vs. PC összehasonlítás

PC_gaming-vs_Console-gaming

Örök harc és örök dilemma, hogy a játszani szándékozó illetőnek melyik éri meg jobban megvenni. Azt kijelenthetjük, hogy már minden háztartásban van egy számítógép, laptop munka vagy egyéb célokra. Viszont különbséget kell tennünk egy 30 ezer ft-os, játékon kívül szinte mindenre jó PC és egy 200-300 ezer ft-os gamer számítógép között.
Vizsgáljuk meg a kérdést kiadói szempontból. Példának vegyük az éves játék eladásokat.(M=millió db)

            2011    2012    2013    2014

Xbox360    154M      132M      118M    36M
Ps3        149M      127M      148M    53M
PC         29M       32M       27M     13M

Ezekből a számokból akár még az is kijelenthető lenne, hogy a PC-s játékipar halott. Évi 20 milliós eladások is szinte a semmivel egyenlőek, de évről évre csökken. Az idei évben már a 20 milliót is éppen, hogy eléri majd. Mi lehet ennek a következménye?
A kiadók egyre kevesebb játékot fognak kihozni PC-re, vagy pedig bugos, összehányt, optimalizálatlan állapotban, amire a modderek mászhatnak rá. Rengeteg példát láthatunk az utóbbi időből, hogy egy sikeres konzolos játék bugosan érkezett meg PC-re. Lásd GTA4, Dark Souls és még sorolhatnám.

dead-pc

Ha jól látom, akkor halott!

Ami viszont még szintén elkeserítheti a PC-s játékosokat, hogy az utóbbi években is sokszor több hónapos vagy éves késéssel kerültek portolásra a sikeres konzolos játékok. Mi már réges-rég a GTA5-öt és a Dark Souls-t játszottuk, amikor ők még csak álmodoztak róla és mindenféle petíciókat írtak. Arról már nem is beszélve, hogy kapásból kb 50 olyan kiemelkedő konzolos játékot tudnék mondani ami kijött az Xbox360, PS3 párosra és PC-re nem. Nem akarok ezer címet felsorolni, csak így hirtelen a legnagyobbakat: Gears of War, God of War, Red Dead Redemption, Uncharted, Last of Us, Halo, stb stb, a sor holnapig sorolható. És ezek bizony olyan játékok, amik miatt már önmagában érdemes konzolt vásárolni.Ellenben olyan nagyon kevés van, amely PC-re megjelent és konzolokra nem és amiért érdemes lenne PC-t vásárolnia az embernek. Mára csak egy olyan offline játékstílus maradt amely PC-n virágzik jobban, ez pedig a stratégia játékok, habár ezekben is borzalmas színvonalesés történt az utóbbi években.
A játékok után vizsgáljuk meg azt a négy másik szempontot, amely alapján szintén a konzolok kerülnek ki győztesen. Az első a kényelmi szempont. 120cm átmérős képernyő, vezeték nélküli joy, kényelmes kanapé és játékélmény. Ezt nyújtja a konzolozás. Ezzel szemben elvérzik a monitor vagy kis LCD előtti görnyedés. Nyilván ezt a problémát lehet orvosolni, ha az ember ráköti a PC-t az óriási tévére, vesz konzolos joyt a PC-hez, stb. De valljuk be őszintén: mennyi ember kötögeti a PC-t a nappaliban lévő hatalmas tévére majd vissza a monitorra? Nem sokan és macerás is. Akinek a PC-hez alapból LCD tévé van, az közelebb jár a játékélményhez, de azért szintén nem mindegy, hogy egy 120cm-es FULL HD tévén játszol vagy pedig egy 72-es LCD-n. És nem a grafikára gondolok, mert a SNES játékok is hatalmasabb élményt adnak nagyobb képmegjelenítőn. Természetesen csak filterrel ugye.

pc-gaming-hardcore-girl

Konzol élménnyel próbálkozik PC-n. Hiába….

A második hátráltató tényező, ami még a PC hátrányára sorolható az a telepítési, beállítási macera, ami az esetek többségében az őrületbe kergeti az embert. Bevallom, hogy velem annó ez utáltatta meg végleg a PC-s játékosdit. Végtelenül idegesítő, hogy 30 perceket kell eltöltened azzal, hogy futtass egy játékot és utána ugye még játék közben is nem az élménnyel foglalkozol, hanem azzal, hogy állítgatod folyamatosan a skálákat, hogy optimalizáld a sebességet és a grafikát a gépedhez megfelelőre. Borzalom.
A harmadik szálka a sokak által, sokat emlegetett “lehúzás” dolog. Gamer PC-t minden évben újítani kell vagy pedig máris szívhatod a fogad, ha akadozik a játék. És ugye egy új videó kártya nem 2 ft, hanem 40 ezertől indul. Amennyi egy konzol…Vizsgáljuk meg, hogy az Xbox360 indulása óta mennyit változott az elvárt gépigény a PC-s játékok esetében. Az első Xbox360-as játékok egyike a Condemned első része volt, amelynek egy mezei,1 magos, P4-es 2GHZ-es proci kellett, 64Megás videó kártya, és 512Mb memória. Most ősszel pedig az Assassin Creed Unity-hez már egy Core i7 3,4GHzes proci, GeForce GTX780, 8GB ram szükséges. Csak ennek a GeForce GTX780 videó kártyának az ára 140 ezer ft. Egészségére. Ha a 10 évet úgy vesszük, hogy az ember csak minden másfél évben újít, akkor is irdatlan összeget kapunk.
A negyedik és utolsó szálka a fentebb kibeszélt tech geek betegség, amely minden PC-s tulajdonost elér előbb-utóbb és utána nem tud szabadulni, mert minden játékban a pixelt fogja bámulni, teljesen megfeledkezve a játékélményről.
Ugyanakkor nem hallgathatom el, hogy akad 1-2 olyan ismerősöm (olvasod Keldorn? :) ) aki szintén PC párti és mégsem kapta el a tech geek betegség és manapság is a Baldurs Gate, Fallout és Diablo 2 játékokat tolja. Szóval azt hiszem a PC-sek esetében általánosítani szabad, de hagyni kell egy kiskaput, hogy nem minden PC-s grafikabuzi és szűk látókörű.
A személyes véleményem, hogy a PC-s játékipar halott…….lenne, ha nem jött volna a Valve és a Stream, ami picit megdobta az eladásokat. Ehhez azért vegyük hozzá, a MOBA és MMORPG játékok térhódítását (amelyek lassan a konzolos piacra is betörnek) amelyek még PC-n erősebbek. Egyenlőre.
Összegezve a PC-s játékosdi előnyeit és hátrányait:
Előnyök:
– valamivel jobb grafika, de mivel 90%-ban játékélményben nincs eltérés, így ez igazából csak a tech geek-eket érinti
– stratégiai játékok, MOBA és MMO élmények.
– a lokalizálás még előbb tart mint konzolon (azon voltunk, vagyunk, hogy ez változzon)
Hátrányok:
– a jobb játékok nagy része nem jön ki PC-re, és sok csak hónapokkal, évekkel később optimalizálatlanul
– kényelmetlen monitor előtt játszani és az ideális körülmények megteremtése körülményes
– drága mulatság, mert folyamatosan újítanod kell a géped, ha lépést akarsz tartani
– a tapasztalatok azt mutatják, hogy előbb-utóbb akaratlanul is elkap a tech geek betegség
– telepítési, beállítási, optimalizálási macera minden játéknál

650x300xconnect-gaming-pc-to-television.jpg.pagespeed.ic.KbXR7aZDb4

Ez ám a kényelmes élmény!

Ha valaki gondolkozik, hogy konzolt vagy PC-t vásároljon, akkor egyértelműen a konzolt javaslom, mert játékra az a jövő. Jelenleg még az is csoda, hogy él a PC-s játékipar. Ha csak az exkluzív játékokat nézzük Xbox360-ra és PS3-ra, amelyek nem jelentek meg PC-n már azok is annyit nyomnak a latban, hogy hihetetlen.
Nah, de ha nem PC-t kell venned, akkor mit? Ez lesz az egyik következő témánk :) De előtte vizsgáljuk meg a mostani kurrens konzolgyártókat és termékeiket.

Tedd a szívedre a kezed és őszintén válaszolj:

are-you-an-angel-or-a-devil

Szoktál még PC-n játszani?

Megtekintés

Loading ... Loading ...

Xbox360 vs. Playstation3 vs. Wii

Console_Wars_Banner

Kinek az oldalán állsz?

Azt gondolom, hogy gyorsan tudjuk le a kötelező. friss eladási adatokkal. Eddig 84 millió PS3 és 84 millió Xbox360 fogyott, miközben 101 misi a WII-ből, de ugye az egy külön kategória, mert a casual, esetenkénti játékosokat célozta meg.
Második körben vizsgáljuk meg, hogy a három konzolon melyik játékok fogytak a legjobban(a géphez adott ajándékszoftvereket nem veszem ide):

Xbox360: GTA5- 14 millió, CoD MW3- 14 millió, CoD BO- 14 millió, CoD MW2- 13 millió, CoD BO2- 13 millió
Ps3: GTA5- 19 millió, CoD BO2- 13 millió, CoD MW3- 13 millió, CoD BO- 12 millió, Gran Turismo 5- 11 millió
Wii: Mario Kart Wii- 35 millió, Wii Sports Resort- 32 millió, Wii Play- 29 millió, New Super Mario Bros Wii- 28 millió, Wii Fit- 23 millió

Ezekhez annyit fűznék hozzá, hogy sajnos egyértelműen látható a listákon, hogy az Xbox360 és Ps3 esetében a hype hajtotta játékok fogytak nagyon, pedig ha a minőségüket nézzük, akkor a GTA5-öt kivéve nem érdemelték meg az üzleti sikert. A WII esetében pedig egyedül a Super Mario Bros tekinthető normális játéknak, a többi az ugrabugrás alkalmi személyeknek készült.
Most tekintsük meg mindhárom konzolon, hogy melyik volt az az első három játék, amely berobbant, nem volt agyon hypeolva és még is mennyi kelt el belőlük.

Xbox360: Minecraft 5 millióval a 22., és a Left 4 Dead 4 millióval a 39., végül pedig a Lego Indiana Jones 4 millióval a 40.
Ps3: a Little Big Planet nyit 5 millióval és ezzel a 20., majd őt követi a Resistance 4 misivel, a 31. helyet elfoglalva és végül a Motorstorm zárja a sort szintén 4 misivel a 36 .helyen.
Wii: Lego Star Wars 5 millióval a 21., Animal Crossing 5 millióval a 24., majd a Michael Jackson zárja a sort 4 millióval a 26. helyen.

És az utolsó ide vonatkozó statisztika, hogy vizsgáljuk meg, hogy eddig, azaz 2014. októberéig melyik 10 játék kapta a legmagasabb átlagpontszámokat a fenti három konzol összevetésében.

TOP10
1- GTA4 (Xbox360 és Ps3)

2- Super Mario Galaxy (Wii)
3- Super Mario Galaxy 2 (Wii)
4- GTA5 (Xbox360 és Ps3)
5- Bioshock (Xbox360)
6- Uncharted 2 (Ps3)
7- The Orange Box (Xbox360)
8- Batman Arkham City (Ps3)
9- Mass Effect 2 (Xbox360)
10- Skyrim with Kinect(Xbox360)

Most pedig félredobom a statisztikákat és a személyes tapasztalataim alapján elemzem a három konzolgépet. Természetesen mindhárom gépet próbáltam és kettő most is van a birtokomban.
Kezdjük is a WII-vel, amit ugye sokan lenéznek, amiért elsősorban az eseti játékosokat célozza meg. Ezzel nem lehet vitatkozni, ez tény. Ugyanakkor a Nintendo próbálta úgy alakítani a stratégiát, hogy ennek ellenére a hardcore játékosait sem veszítse el, ezért adagolt nekik is “normális” játékokat. A baj a mennyiséggel van. Tudom, hogy közületek is sokan idegenkednek a Wii játékoktól, pedig az a nagy büdös helyzet, hogy rosszul teszitek. Én is hardcore gamernek tartom magam, de pár Nintendo stuff kipróbálása után teljesen megváltozott a véleményem a Nintendo masinájáról. A Super Mario Galaxy-t kipróbálva alig tudtam letenni. Most már aláírom, ogy nem véletlenül van minden idők legjobb játékai között. Zseniális alkotás. De téved, aki azt hiszi, hogy csak a két Super Mario Galaxy létezik a konzolra. Kapásból fel tudnék sorolni 20 olyan címet, ami nekünk hardcore játékosoknak is örömet okoz. Ellenben tény és való, hogy ez nem valami magas szám. Mert amíg Wii-re 20 hardcore játékot tudok, amit érdemes végigjátszani, addig a másik két konzolra 100-100-at. És itt jön a kérdés, hogy kinek érdemes WII konzolt vennie? Véleményem szerint azoknak, akik ritkábban játszanak és beérik havonta 1 végigtolt programmal. Sajnos a multiplatform játékok hiánya erősen rányomja a bélyegét a kis fehér gépre, mert exkluzív címek terén hiába veszi fel a versenyt a riválisokkal, ez sokaknak kevés lehet.

make_love__not_console_wars_by_ry_spirit-d76t3l6

Szeressük egymást gyerekek!

Térjünk rá a másik két platformra, amelyekben már én is otthonosan mozgok, mert mindkettővel sokat játszom. Elfogulatlan vagyok velük szemben és így tiszta fejjel látom a különbségeket, előnyöket, hátrányokat. Ellenben, ha valaki felteszi a kérdést, hogy melyik gépet vegye meg, akkor nem tudok neki egyértelműen válaszolni, csak ha előtte kérdezek tőle pár dolgot az elvárásaival kapcsolatosan.
Egy konzolt a rá készülő játékok minősége és mennyisége adja el. Mivel a jobb játékokkal már mindkét platformon játszottam, így elkezdtem most magamban játszani, hogy ha csak az egyik konzolom lenne, akkor melyik játékok hiányoznának a másikról:
Xbox360: Alan Wake, Condemned, Fable, Forza, Gears of War, Halo, Lost Odyssey, Witcher 2, Saints Row,
Ps3: Beyond Two Souls, Demons Souls, God of War, Gran Turismo, Heavy Rain, Infamous, Killzone, Metal Gear Solid, Resistance, Last of Us, Uncharted, Yakuza.

Jöjjön a nagy TESZT!

test Symbol

1. Exkluzív címek. Mivel mindenki tudja rólam, hogy JRPG fan vagyok, így kihagytam a fenti listákról a JRPG játékokat, amelyben egyébként a PS3 aranybánya. Összehasonlítva a fenti két sort a Sony kínálata erősebb, de ez ugye szubjektív megítélés kérdése. Ha nekem választanom kellene, akkor egyértelműen a PS3 mellett döntenék AZ EXKLUZÍV CÍMEKET FIGYELEMBE VÉVE, de NAGYON hiányozna egy Alan Wake, Halo és Lost Odyssey. Azt gondolom a többi cím pótolható mással Ps3-on. Ha viszont még is az Xbox360-at választanám, akkor hiányozna egy Demon Souls, Uncharted, Yakuza, Last of Us és Heavy Rain. Nyilván a szubjektivitást figyelembe véve ha valaki Forza rajongó, azt nem fogja érdekelni a Gran Turismo és úgy is a Box mellett dönt. Ugyanígy, ha valaki Killzone függő, az leszarja a Halo-t.
Próbálva és objektíven nézve (és ráadásul a JRPG-ket kihagyva a sorból) én azt gondolom, hogy az exkluzívokat tekintve 1-0 a Sony-nak. Eltekintettem attól is, hogy a grafika JOBB a PS3-on. Egy Uncharted 2-vel nem veheti fel a versenyt egyetlen Xbox játék sem. Aki pedig hozzám hasonlóan JRPG fan, az bátran veheti 2-0-nak is.

2. Jöjjön a moddolhatóság kérdése és a lehetőségek. Azaz RGH versus CFW. Habár az utóbbi időszakban nagyon jön fel ilyen téren a Sony feketéje, azt gondolom, tudom, hogy jelenleg még erősebb az Xbox360. A CFW ugye mountos megoldással dolgozik, azaz nem közvetlenül indítja a játékokat és bizonyos méretbeli megkötések is vannak külső HDD esetében.(habár NTFS-re is van már lehetőség). Ide vehetjük még, hogy a játékok mérete sokszorosa az Xbox termékeinek. Átlagban 10-20 gigásak, de van 50 gigás is. Ellenben Xbox360-on stabilan 6-7 giga és nem sok több lemezes játék van, de azok is megállnak 20 giga alatt. Szóval ha gyűjtő vagy és PS3-at veszel, akkor mellé nem árt egy 2TB-os HDD a biztonsági másolatoknak. Ide vehetjük még, hogy rengeteg Ps3-as játék kötelezően telepítést kér a belsőre, így ez is lassítja a dolgokat az instant Xbox360 indítással szemben.
Nézzük meg a kezelőfelületet.(FSD versus Multiman) Sokan meglepődnek majd, de ilyen téren már teljesen egál a küzdelem. Sőt, még talán sokkal több beállítási lehetőséggel rendelkezik a Multiman mint az FSD.
Ha megnézzük a DLC-k és XBLA játékok kezelését, akkor szintén sokkal egyszerűbb és gyorsabb az Xbox360 esetében.
A kényelmi és gyorsasági szempontokat figyelembe véve én még is az Xbox360-at hozom ki győztesen, így 1-1 az állás.

3. Lépjünk az emulátorokra és azok futtatására. Az emulátorok 90%-a tökéletesen futtatható mindkét konzolon és csak 1-1 kivétel van. Amíg Xbox360-ra nincs Ps2 emulátor, addig Ps3-ra a Ps1-es emulátor az ami igaz, hogy létezik, működik, de gyengusz. Hogy kinek melyik a fontosabb a kettő közül, az egyéni megitélés kérdése. Nekem mindkettő kell :)
Az utóbbi hetekben nagyon sokat teszteltem Xbox360-on a hamarosan megjelenő PS1-es emulátort és azt kell, hogy mondjam, hogy mellette a Ps3-as egy nagy nulla. Utóbbi ugye nem használ filtereket, semmi extrát, így hatalmas HD tévén bűn ronda. Rondább mint annó SD tévén.
Viszont, nagyon sokat játszottam Ps2-es játékokkal is Cobra Ps3-on és nagyon kellemesen csalódtam. Picit féltem, mert nagyon sok városi legenda terjedt, hogy kifagynak, lassúak, el sem indulnak, stb. Ez hülyeség. Megfelelő CFW kell és megfelelő iso és a többségük hibátlanul fut. 1-2 cím van csak amely kifagy, de ez 100-ból kb 2 játék. PSP emulátor elérhető a Sony feketéjén, de mivel menteni nem lehet, a kompatibilitás gyenge, így hasztalan. Hamarosan érkezik mindkét gépre az új PSP emu.
Itt nem tudtam dönteni, így döntetlenre adom a voksom, azaz 2-2.

4. Online játék, online szolgáltatások. Átböngészve az XBLA és PSN szolgáltatását, picivel az XBLA kínálatot erősebbnek érzem, azaz ilyen téren nyerőbb a box.
Ellenben, ha az online küzdelmeket vizsgálom, akkor a Ps3-nak nyert ügye van, mert ugye ingyenes, amíg a másik oldalon Gold előfizetés szükséges. Mindkettőnél elérhető az Xlink Kai szolgáltatás, amely viszont az Xbox360 gépén mérföldekkel fejlettebb. Én összességében ezt a PS3-nak adom így 3-2. Ha csak moddolt géped van, akkor viszont az Xbox360 a nyerő, így vedd oda a pontot.

5. Külső, hang, és joy. Az a véleményem, hogy külsőleg már nincs különbség a két konzol között, mindkettő dizájnos, könnyű és szép. Hangban dettó. Az már az én balszerencsém, hogy a saját Xbox360-omban bazi nagy hűtő van, így atomrobbanás a hangja állandóan, amíg a Ps3-nál még a légy zümmögése is elnyomja a gép zörejét.
Joy. Nos ez az a pont, aminél a fórumokon nagy viták mennek és sokan ezen szempont alapján vásárolnak konzolt.(ami alapból oltári baromság, mert mindkettőhöz lehet venni tetszés szerinti irányítót) Nálam itt egyértelmű a kérdés és a Sony joy-a nyert, mert kb súlyra fele annyit nyom mint a vaskos Xbox360 irányítója (amely 3 óra Dark Soulsozás után bizony nehéz és az alsó bumperek törik is az ember kezét) és kezelhetőbb is. Nem beszélve ugye a mozgásérzékelőről, amely ha nem is tökéletesen, de egész jól működik. És elég sok játékba pakolták bele a támogatását. Azért megjegyzem, hogy vaskosabb, nagyobb kezű embereknek a Ps3-as joy túl kicsi lehet, így nekik talán jobb a riválisé. De az átlagemberknek sokkal kényelmesebb, könyebb és kezelhetőbb a Sonyé. 4-2 a Ps3-nak.

6. Multiplatform játékok. Ugye az exkluzív címek mellett fontos a multiplatorm játékok színvonala is, mert ugye az érkező termékek 80%-a ebbe a kategóriába esik. Mint a joy esetében, azt hiszem itt sincs apelláta, és az Xbox360 nyerőbb. Habár az utóbbi 2 évben megjelent multis programoknál már nincs különbség a két konzolverzió között, de a kezdeti  2-3 évben sokszor mindig gondok adódtak a Ps3-as verzióval és sokkal érdemesebb volt az Xbox-os változatot leemelni a polcról. Nincs vita, 4-3-ra feljött az Xbox.

7. Kinect és Move. Már az elején tartozom egy őszinte kijelentéssel. Herótom van ezektől a mozgásérzékelős dolgoktól. Próbáltam már mindkettőt, de hamar repültek a sarokba. Ugyanakkor tisztában vagyok azzal is, hogy rengeteg embernek okoznak örömet és a bulik, társaságok nagy kelléke. Nem beszélve arról, hogy több millió embert vontak be a konzolozásba. Itt nem is ragoznám sokáig a szót. Mindkettő kiegészítőre megfelelő a szoftver ellátottság, így itt nem is látok különbséget. Talán a Move pontosabb a Kinectnél. Én ezt tapasztaltam. Ennek ellenére még is a Kinect nyert, mert sokkal innovatívabb és nagyobb élményt is nyújt. Nem minden esetben, de az esetek többségében igen. 4-4 az állás.

8. A multimédiás képességeket nem veszem figyelembe, mert azt gondolom ha valaki ilyen élményt keres, az inkább vegyen egy BD lejátszót. Az utolsó szempont a jövőbeli támogatottság. Amíg az Xbox360 esetében multiplatform (igaz, minőségi) játékok érkeznek a jövő évben, addig Playstation3-ra már most halom játék van bejelentve. (igaz ebben közrejátszik az is, hogy a japánoknak nem kell a nextgen és most is NDS és Ps3-on játszanak) Van ami remake, Van ami új játék és van ami csak jövőre ér ide nyugatra. De jönnek. Nem 1 és nem 2. Megint más kérdés, hogy ezek 80%-a olyan stílusú, amelyek egy nyugati, FPS rajongót hidegen hagynak. JRPG és TPS akció játékokról van szó ugyanis. 5-4 a PS3-nak.

Összegzés: nálam egy picivel, 5-4-re nyert a Ps3, de a fenti pontok közül van amelyiket szubjektíven is lehet vizsgálni és így akár 4-4, 4-5, 5-3, vagy 3-5 is kijöhet. Egyénfüggő. Menj végig a fenti pontokon és mond el neked mennyi jött ki:

Tedd a szívedre a kezed és őszintén válaszolj:

are-you-an-angel-or-a-devil

Mennyi jött ki a 8 ponton végigmenve?

Megtekintés

Loading ... Loading ...

 

Ne feledjétek, hogy hamarosan, pár nap múlva lezárom a cikksorozatom és a befejező harmadik részben még a mostaninál is nagyobb vitákat kiváltó témákat (többek között a kurrensgen vs nextgen) is érintjük, amihez jó pár kiadói, fejlesztői nyilatkozatot használok fel.

24Hozzászólás ." Agyalás a Játékiparról!2. rész "

Szólj Hozzá!

24 Hozzászólás itt: "Agyalás a Játékiparról!2. rész"


Profile photo of KTai
Retró Tag
2 éve 2 hónapja .

Hű, tartalmas volt ez is :)
Csak két apró észrevételem lenne: az elején írtad, hogy DC erősebb a PS2-nél, ezt nem igazán értem. Ha jól tudom, csak VRAM-ban jobb, amúgy nem. A másik meg az eladási statoknál azt írod, hogy a pc egyre csökkenő tendenciát mutat. Viszont a 2014-es adatot is beleszámítottad, ami ugye max féléves állás lehet.
Egyébként a napokban gondolkodtam egy wii beszerzésén, mert én mindig a nintendo játékokat tartottam igazán hardcorenak (ezért van 3DS-em), nem az általad említett címeket, dehát embere válogatja. Mondjuk pl. az Isolation-ről nem mondanék le semmi pénzért, mert tényleg a legjobb adaptáció.
Régebben mennyire jó volt már, hogy minden konzolnak egyéni STÍLUSA volt?! Ps-en a Final Fantasy-Metal Gear-Crash-Turismo-Tekken-stb., Nintendo-n meg a mario-k, meg a rare cuccok, DC-n a játéktermi stuffok mellett a JetSetRadio-Shenmue-Sonic és még bőven lehetne sorolni.

Profile photo of guba
Retró Tag
2 éve 2 hónapja .

Ha nintendos voltál ne gondolkozz! Azonnal vedd meg! Nekem soha nem volt. Mikor tavaly vettük egy Wii-t hihetetlen élmény volt játszani vele. Ötlet, kreativitás, humor nagybetűs szórakozás tárult fel előttünk a családdal. A vas lehetőségeit a saját gyártású cuccok maximálisan kihasználják.
Azon kaptam magamat hogy mosolygom miközben játszom! Néha hangosan nevettem is. Ez pedig az évek alatt magasra tornászott ingerküszöb miatt nem kis eredmény. Azt gondolom hogy a nintendo egy másik dimenzió, más érzékeket mozgat meg. Másképpen értelmezik a játékot. A játék nem bosszúság, mérgelődés, harag és düh kell hogy legyen, még akkor sem a vesztesz. A rage faktor-t soha nem éreztem, csak az önfeledt szórakozást. Jókat nevettük na. De ha volt nintendo-d tudod miről beszélek. Aki teheti próbálja ki, pláne ha azt gondolod, mindent láttál már a videojáték iparból. Végigetted a menüt? Unottan piszkálod a frissen kínált falatokat? A Wii olyan tortaszelet, ízvilág, amit erősen ajánlott többen fogyasztani, de így az nem, hogy kevesebb lesz, hanem több 😉

Profile photo of KTai
Retró Tag
2 éve 2 hónapja .

Ja, SNES-en nőttem fel. Még a PS1-es korszakban is azt nyúztam, mert apámék nem akartak nekem PS-t venni hitelre 😀 És igen, tökéletesen értem, miről beszélsz, a nagy N annyira más világ, hogy akinek még nem volt ilyen konzolja, az el sem tudja képzelni.
Most a Super Mario 3D World miatt erősen elgondolkoztam, hogy lecserélem a boxot egy Wii U-ra, de szerintem egyelőre maradok a sima Wii-nél. Végülis a GC-s cuccok is kimaradtak nekem, szóval unatkozni nem fogok.
Amit meg a végén írtál, az simán beillene valami Nintendo promószövegnek, nagyon tetszik. :)

Profile photo of NetUdmeg
Retró Tag
2 éve 2 hónapja .

Huh, nagyon patent cikk lett. Jól összefoglaltad a lényeget.(ismét)
Igazából nem tudok mit hozzátenni.
Tényleg a Skyrim-el szerinted mi a balj?
Írhatnál pár sort.

Profile photo of Kofka
Retró Tag
2 éve 2 hónapja .

Köszönjük a cikket, ez már közelebb állt a személyemhez, de tetszett az előző is, ami látszik a hsz-emen, bár néha kicsit eltért a tárgytól és hosszú is volt, most próbálom rövidebbre fogni és nem eltérni a témától.
A játékélmény egyértelműen jobb konzolon mint pc-n, hiába köti valaki nagy tv-re a számítógépét és vesz hozzá pl. X360 kontrollert, az nem olyan, az csak egy tákolmány, utólagos babrálás. Én is voltam pc-s és elegem lett az állandó telepítésekből, grafikai állítgatásokból. Meggyűlöltem a pc-t, nincs az a pénz hogy ma már azon játsszak. Az X360 és PS3 kontroller összehasonlítással viszont nem értek egyet. Az X360 kontrollere egy zseniálisan megformázott irányító, tökéletesen illeszkedik a kézbe, minden kényelmesen elérhető rajta, míg a PS3 irányítója véleményem szerint minősíthetetlen. Az hogy könnyebb nem nyom annyit a latba hogy a felé billenjen a mérleg, annyival nem könnyebb hogy az X360 irányítója nehéznek tűnjön mellette. A kialakítását nézve pedig kényelmetlen, nem „simul” bele a kézbe, üres terek maradnak a tenyeremben amikor fogom, az hogy lent van a bal analóg kar kifejezetten kényelmetlenebb mint a 360-énál, ezen kívül konvex, az Xbox-é konkáv és ezért lecsúszik az ember ujja a PS3-as analógjáról, ami nagyon zavaró pl.Fifázásnál, amúgy meg szűken vannak a gombok és hát ravasz helyett billenő gombok vannak rajta. Más gyártók kontrollerei ezerszer kényelmesebbek mint a PS3-é, nem hiába rengeteg kontroller amit más cégek gyártanak az Xbox-éra hasonlít, az analóg elhelyezését és az alakját nézve is. Kíváncsi voltam milyen lesz az új Xbox kontrollere, mert nem tudtam elképzelni hogy lehetne ezt a tökéletességet még jobbá tenni, féltem hogy elbasszák, de nem így lett, Egyszerűen hihetetlen milyen jó sikerült. Rávilágítottak a 360 kontroller egyetlen gyengeségére, alacsonyan vannak a ravaszok, így azokat magasabbra tették, amúgy szinte egy az egyben ugyanolyan érzés fogni mint a 360-ét. A grafikára visszatérve tényleg meg vannak azok a műfajok amihez szükséges/nem szükséges a kiemelkedő grafikai megjelenítés, pl. autós játékoknál elengedhetetlen és fps-eknél is, míg vannak olyan műfajok aminél a játékmechanika előbbre való mint a külcsín, pl. rpg-k és logikai játékok, a verekedős játékokhoz azért hozzátenném hogy személy szerint nekem számít a grafika, legalábbis nagyot dob a játékélményen, hasonlítsuk csak össze az MK vs. DC Universe-t és az utána következő MK9-et, de a DOA utolsó részei is állati jól néznek ki. Még megemlíteném a „nem fontos a grafika” kategóriához az L.A. Noire-t, aminél aztán tényleg nem számít a grafika, sokan mégis legagyizzák a kinézetét, ami szerintem nem igaz, néhol még szép is, nincs ugyan agyon effektezve, egyszerű, steril megjelenítést kapott ami tökéletesen illik ahhoz a stílushoz. Imádom azt a játékot, amiatt rakattam RGH-t a boxomba hogy be tudjam ültetni a magyarítást, meg persze a DLC-k és XBLA címek miatt, de elsődleges az L.A. Noire volt. Ezekhez a konzolos összehasonlító videókhoz hogy szánalmas és teljesen felesleges, ugyanolyan mind két konzol grafikai színvonala, bár nekem az X360 kontrasztosabb megjelenítése jobban tetszik, a PS3-é olyan fakó, szürke, részletességben viszont nincs akkora különbség hogy ki lehessen jelenteni hogy jobb az egyik, hiába egy adott játék 2x akkora PS3-ra mint X360-ra, azt tudjuk hogy nem azért van. A 3 „úriember” nCore-os hsz-én amikor írták jót nevettem, azaz kinevettem őket hogy mennyire rosszul látják a dolgokat, vagy csak szimplán hülyék, vagy pc-sek. A Horizon 2 tényleg nem valami szép, de az Evil Within megjelenítésének stílusa kompenzálja azt hogy néhol nem olyan szépek a textúrak, az Alien meg kifejezetten szép játék, pedig elsőre nem gondoltam így én sem, mikor megláttam az első PS3-as :) screenshot-okat. Megtisztelő hogy beleraktad a cikkbe az nCore-os Horizon2 hsz-emet. Bizony helyre kellett rakni a dolgokat azok szemébe akik már temetik a 360-at.
Végezetül írnék még pár sort a „nagy tv feeling”-ről. Csak óvatosan válassza ki mindenki a a tv-je méretét amin játszani szeretne, mert sok a nagyarcú „én 107-esen játszok” vérpistike, aki utána lehordja a játékok grafikáját hogy pixeles, mert a barom leül 2 méterre a 107-es elé játszani. Sokan nem veszik figyelembe hogy milyen távolságról szeretnének vagy épp van lehetőségük játszani és csak úgy hasra ütés szerűen választanak méretet. Azt egy egyszerű matematikai művelettel ki lehet számolni mi az optimális távolság. Az biztos nem az ahogy a csaj ül a képen a tv előtt 😀

Profile photo of kanu1984
Retró Tag
2 éve 2 hónapja .

Joystick ügyben én is jobbnak érzem az xbox-ot!Ps1-en és Ps2-őn nőttem fel,viszont jelenleg xbox360 tulajdonos vagyok, ps3-am nem volt.Nehéz volt elfelejteni az R1-et és R2-őt illetve O,X,négyzet ,háromszög gombokat.Nemrég kézhezvettem egy ps3-as joyt és olyan törékenynek, nőiesnek éreztem a robosztus xbox joyhoz képest.
De a Ps4 joy módosításán ez észre is vehető, kissé növelték az irányító méretét,az igaz hogy minőségileg sok rosszat hallok róla…
Pixelháború:Azt gondolom, hogy ez a sok multiplatform játéknak köszönhető.Mivel minden tábor az esetek 90%ban ugyanazzal játszik nincs más megoldás mint a grafikába belekötni.Gondolom ez is csak egy rétegnek a viselkedése, aki nem ugyanaz aki a Limbo-val vagy a Braid-del játszik.
Ps1 vége felé és Ps2 megjelenésekor azért nem volt olyan hatalmas ugrás sem grafika terén hiszen egy Tekken3 nem volt sokkal csúnyább mint a Tekken Tag Tournament, de idővel egyre inkább eltávolodnak az előző generációtól.
Hype: A hype-nak azért úgy gondolom hogy azért van alapja mert a bereklámozott termékeket egy kiemelkedő alkotás előzte meg.

Profile photo of
Vendég
2 éve 2 hónapja .

Bár nem vagyok már PC játékos , csak x360 de azért 1-2 dologban nem értek egyet:

“- kényelmetlen monitor előtt játszani és az ideális körülmények megteremtése körülményes”

Miért is lenne az?
A nagy LCD mellé ugyanúgy elhelyezhető egy PC mint egy konzol. Az irányítás pedig ott is mehet vezeték nélkül egy kényelmes kanapéról vagy fotelból.Sajnos sokan úgy gondolják ,hogy a PC-hez kötelező egy asztal, egy szék , egy monitor. Pedig ez egyáltalán nem így van… Nem egy embert ismerek akinek a PC mellé nincs monitor (mert minek az!) , csak a nagy LCD/Plazma Tv.

“Crysis3, Last of Us, Forza 4, Gears of War 3, Tomb Raider, The Witcher 2 és ez csak pár cím abból a sok játékból amit ha 10 év múlva elindít valaki nem fogja azt mondani hogy ez csúnya.”

A PS4/XO mivel nem hozta a grafikában azt az óriási ugrást
amit sokan vártak , ezért ezekhez a gépekhez 10 év múlva viszonyítva valszeg nem lesz csúnya. De egy 10év múlva megjelenő PC játékhoz mérve azt hiszem nagyon is csúnya lesz.

——————–
Egyébként ha valaki vesz egy PC-t és egy picit is ért hozzá az természetesen a beállításokkal játékonként eltölt 5-10 percet és nem feltétlenül azért mert FPS huszár. Egyszerűen csak azért mert ez a normális PC használat! Ha már megvetted a PC-t akkor hozd ki belőle amit ki lehet, aki nem így teszi az egyszerűen buta és potyára fizette ki a konfigot.

A három monitoros fotóhoz még annyit véleményeznék, hogy egyáltalán nem beteg, mert ha már megteheti és a PC képes erre akkor miért ne élvezhetné ki a technikai lehetőségeket.

Még valami.
Csak én érzem úgy hogy ez a “joy” szócska nem illik a konzolok mellé. Nekem csak ez jut róla eszembe :

Én inkább a “kontroller” kifejezésre szavazok.

Profile photo of Kofka
Retró Tag
2 éve 2 hónapja .

“A PS4/XO mivel nem hozta a grafikában azt az óriási ugrást
amit sokan vártak , ezért ezekhez a gépekhez 10 év múlva viszonyítva valszeg nem lesz csúnya. De egy 10év múlva megjelenő PC játékhoz mérve azt hiszem nagyon is csúnya lesz.”

Nem értek veled egyet, mert erre a generációra jöttek ki olyan játékok amik soha, még 20 év múlva sem lesznek csúnyák. Nyilván csúnyább lesz egy 20 éves játék mint az akkori új, de nem nevezhető csúnyának, mégpedig azért mert pl. egy Uncharted-ba, Gears of War-ba, Assassin’s Creed-be vagy Crysis-ba olyan részletes karaktermodellek, valós idejű fény-árnyék és magas poligonszám van hogy az tökéletes látványt tár elénk. Persze vannak elnagyolt grafikai elemek, főleg konzolon, ezen lehet változtatni és fognak is ahogy fejlődik a technika, de inkább ahogy erősödnek a hardverek. Az meg hogy nem úgy néz ki egy játék mint a valóság, tehát nem fotó-realisztikus, az azért van mert ezek “játék”-ok, meg tudnák csinálni olyanra a látványt hogy igazinak tűnjön, de akkor már filmet néznénk, a játék maradjon játék, bár ezzel nem teljesen értek egyet, szeretnék minden műfajban látni fotó-realisztikus grafikát, amit szerintem ez a generáció el is hoz nekünk.

Profile photo of
Vendég
2 éve 2 hónapja .

@Kofka “de nem nevezhető csúnyának, mégpedig azért mert pl. egy Uncharted-ba, Gears of War-ba, Assassin’s Creed-be vagy Crysis-ba olyan részletes karaktermodellek, valós idejű fény-árnyék és magas poligonszám van hogy az tökéletes látványt tár elénk. ” Most még igen, egyenlőre, de ahogy telik szépen az idő ,technikai és grafikai megoldások is fejlődnek folyamatosan és 8-10 év múlva bizony ezek csúnyácskák lesznek.

Végignézve mai szemmel a 2004-es játékokat, én bátran kijelentem hogy csúnyák! Egészében erre a játszunk-e régi játékokkal vagy nem témára csak annyit mondok, hogy [ Aki lemarad az kimarad.] Mindenki maga dönt hogy hogyan értékeli a zárójelek közötti részt :-)

Profile photo of Kofka
Retró Tag
2 éve 2 hónapja .

Én azért gondolom így mert nem lesz olyan csúnya egy 2012-es játék 10 éves korára, mint egy általad említett 2004-es játék 10 évesen mert a technika lelassult. 2004-től 2014-ig akkorát fejlődött a játékok grafikája, mint 2014-től kb.2030-ig fog ez említett technológiai lassulás miatt. Én ezt tippelem, de lehet hogy nem lesz igazam.

Profile photo of murdoch84
Retró Tag
2 éve 2 hónapja .

xboxhungame +1 szépen leírtad ami engem is ‘zavart':)

annyival kiegészíteném hogy nekem ez a tech geek fikázás nagyon nem jön be. mondjuk én pont az vagyok akinek nagyon nem jön be a stílusod amit felvettél az utóbbi 1 évben (vagy régebben). Igazából nem értem miért zavar az téged ha valakinek fontos az eye candy? Neked nem esik jól úgy játszani hogy amit látsz az ‘szép’ is? mitől lesz ő kevesebb/értéktelenebb?
én se ma kezdtem játszani de valahogy mégse veszek elő 20 éves játékokat mert azokat akkor játszottam és tényleg baromi jó VOLT, és ettől nem érzem magam szarszemétsenkinek, mert kb így kéne éreznie magát az embernek egy egy hozzászólásod után :) én inkább úgy vagyok vele hogy nem kell mindennel játszani. a mostani fiatalok meg már abban nőnek fel hogy a grafika fontos ez most egy ilyen korszak egyszer elmúlik ez is 😉

És igen tudom szubjektív volt a véleményed..hát az enyém meg ez:)

Profile photo of guba
Retró Tag
2 éve 2 hónapja .

Több helyen, többször hangot adtam már véleményemnek. Bocs előre ha valaki belefutott.
A pc vs konzol vitában számomra a legnagyobb visszatartó erő a PCtől, a csalás lehetősége. Ezen belül is persze a multiban történő csalás. Lehet bármilyen jó egy játék, az algoritmus kiismerhető, megunható. Legyen ez akár pc vagy konzol. A másik ember elleni játék varázsát a kiszámíthatatlanságot, félelmet, dühöt, humort, intelligenciát nem sikerült még modellezni egy programnak sem. A multi ezért számomra legalább annyira fontos egy játékban. A szavatosságot évekre kitolja. De az hogy ebbe az élménybe csalással belerondíthatnak számomra megmérgezi az egész játékot.
Az utolsó lehetőség, a legkisebb esély a csalásra, mindig a zárt rendszereknél, a konzoloknál van. Innentől kezdve, számomra nem kérdés hogy multiban Konzol örökké 😉

Profile photo of LucentTwo
Retró Tag
2 éve 2 hónapja .

Saját véleményem a cikk első részéhez, hogy számomra jelentős plusz élményt ad egy szép/kiemelkedő grafika a játékhoz. Bőven nem a legfontosabb, mert elmondhatnom magamról, hogy szinte minden evő vagyok. Kipróbálok minden játékot ami nem fog meg v nem köt le akkor “kuka”, kényszerből nem fogok végigjátszani egy játékkal se, főleg mert időhiányban szenvedek. Nagyon sok cím most is félbe van hagyva, pedig már nagyon játszanám (ilyen pl a Witcher 2), ez a bőség zavara miatt is alakult így. Mindig van ami jobban érdekel, az új, a más! Lehet azt mondani, hogy ez az én hibám, de ilyen vagyok!

PC vs Konzol hmmm…
PC-én kezdtem el a gamelést (ha nem nézzük a kiskori retrogamelést), talán az utolsó játék a GTA Vice City volt, amit játszottam! Közben is mindig játszottam konzolon, de az első olyan játék ami meghozta nekem a konzolok iránti “rajongást” az NFS Pro Street. Lehet ezen nevetni, de első eredeti játék amivel játszottam anno és egy éjszaka alatt kitoltam tesómnál. Aztán egy hét se kellett és lett nekem is PS2-öm. Maradtam is a konzolok világában, lassan már 6éve tolom az xbox360-om és sok évig ez ígyis fog maradni. Hiszen, ha még beszerzek egy nextgen gépet még akkor se fogom eladni, remélem életem végéig kibírja majd mellettem!:D

Ebből ki is derült, hogy xbox360-om van, anno nem bántam meg,h ezt választottam a PS3 helyett! De most érzem azt, hogy eljött az idő egy PS3 beszerzésének, mert nagyon szívesen végigjátszanám az exkluzív címeit. Na meg sztem még sokáig fog élni ez a generáció.

Nekem az xbox jött ki győztesen 6-4-re, mivel nincs ilyen opció ezért én az 5-3-ra szavaztam! És miért is jött ki ennyi?! Számomra az exkluzív címeknél nem tudtam választani, mindkettő megfog! A joy téma nálam egyértelmű, Xbox-é a befutó, számomra a PS joy kicsi hatalmas kezeim jóvoltából.Sokkal kényelmesebb és kézre áll a box joy-a!

Profile photo of Alevan
Retró Tag
2 éve 1 hónapja .

Annyit hozzátennék, hogy lehet PSP emuval tolni, de manapság egy jó állapotban lévő PSP3000 aprópénz. És ilyenkor 0 kompatibilitás probléma, nem kell a filterekkel b*szkodni, csak copy-paste az ISO-t és lehet játszani (nem beszélve a csalások lehetőségéről (manapság olyan vagyok, ha 20-25x nem sikerül a boss-t leölni, haladok tovább egy rövidke csalással, mert ennél több nem telik tőlem).

És a 40 perces napi buszutakon a kövi városba melőba elvan az ember egy FFVI-al vagy FFVII-el, esetleg egy FF Type-0-val (volt, hogy lekéstem a leszállást :D).

Igazából minden Nintendo64, PS2, XBOX Classic alatti konzolra van emu (PS1 emu natív Sony-s).

Mivel egy generációban van az X360, PS3, Wii-vel, igazán helyet kaphatna a hasonló cikkekben a Nintendo DS-el.

Illetve emulátorokra és HD filterekhez hozzászólva:

Anno az xmedia-n annyi jött le nekem az emulátor topic-ban, hogy TON, te konzolon lettél pixelfüggő, hisz a minden játék előtt, ha jól értettem, addig próbálgattad a beállításokat, míg számodra elfogadhatóan szép lett a játék. KB ugyanezt írtad a PCsekről is 😀

Profile photo of
Vendég
1 éve 11 hónapja .

3.rész várható, vagy ez már halott projekt??

 

Retró Falfirka

Be kell jelentkezned megjegyzés küldéséhez
Profile photo of magnakummagnakum (3598 RetróPont)
(2017/01/17 7:16:16 DU.)
Igen látom most már!! Basszus,pedig én már ugy megörültem! Most az egyik kedvencem,de azért nem fogok konzolt váltani…Azért reménykedem ,hogy kiadják x360ra is 😀
Profile photo of ocskay92ocskay92 (7483 RetróPont)
(2017/01/17 7:05:40 DU.)
Nekem megvan a Half Life 3 PS2-re. Ne naívan töltögessünk le mindenfélét, jobban jártok ha előtte tájékozódtok, mert rosszul fogtok járni.
Profile photo of TONTON (1387 RetróPont)
(2017/01/17 6:19:12 DU.)
Holnap egy fontos hírt, szavazást fogok kitenni. Kérlek benneteket, hogy majd szavazzatok, mert nagyon fontos kérdésben várom, hogy döntsetek.
Profile photo of TONTON (1387 RetróPont)
(2017/01/17 6:16:12 DU.)
Az elsőt végigvittem a nyáron.50 órát pakoltam bele és zseniális a története, harcrendszere.A másodikat is elkezdtem,ami folytatása az elsőnek, de azt valami miatt félbehagytam :)
Profile photo of Csubi1980Csubi1980 (17213 RetróPont)
(2017/01/17 11:42:09 DE.)
Ez a Tales of Symphonia Cronicles is elég jó kis JRPG ráadásul a HD-s kiadás két játékot is magába foglal, januárra megvan a program. 20 óra ficcent bele,de még sehol nem vagyok.
Profile photo of pozsokapozsoka (10996 RetróPont)
(2017/01/17 7:42:12 DE.)
Van egy komolynak kinéző torrent oldal, ahol például fent van a Red dead redemption 2 xbox 360-ra, meg még rengeteg hasonló kamu, úgyhogy ezekkel vigyázni kell!

1 · 2 · 3 · 4 · 5 · »

Fórum Aktivitás

    Retró Kupon Beváltás

    Retró Naplóm

    Retró Naplóm
    Minden jog fenntartva. RetroConsoleGames.org 2015