Home // Blog // Shadowman (Playstation)

Sziasztok!

Szeretném úgy kezdeni eme kis bevezetőt hogy,valószínű ez lesz az utolsó cikkem itt az oldalon (bizonyos okok miatt)
pontosabban a cikk már megvolt a napokban (mikor bekövetkeztek az okok)…de annyi munkám volt/van benne hogy egyszerűen nem volt szívem csak egy klikkel kidobni a lomtárba,és ezért döntöttem úgy hogy ezt még megosztom veletek :)

A most bemutatott játékkal talán ha nem is elsőként,de olyan 3. vagy 4. játékként játszottam vele életem első konzolján azaz a ps1-en.
Azok akik ismerik ezt a régi játékot és játszottak is vele,azoknak most nagyot fog dobbanni a szívűk,az tuti,és biztos vagyok abban is hogy felidézik magukban azt az érzést amit eme játék nyújtott nekik anno,és közben azt mondogatják magukban hogy “-húúúúú baszkiiiiiii tényleg ,mekkora egy nagy játék volt ez!”
Azok az egyének,akik pedig nem játszottak vele, eme cikk elolvasása után késztetést éreznek arra hogy “-úúúúúú…..na ezt ki kell próbálnom mindenáron,mert annyira izgalmasnak tűnik”

Nos akkor kezdjük,fogjátok meg a “virtuális” kezemet és merüljünk el együtt eme titokzatos és izgalmas játékban.

Én szeretnék megkérni mindenkit hogy eme videót a cikk olvasása elött feltétlen indítsa el (ez csak az egyes pályák és a főjáték zenéje)…. garantálom hogy sokkal izgalmasabb és lelkileg sokkal mélyrehatóbb érzése lesz ettől mindenkinek,a cikk elolvasása közben.
ja…..és ha lehet akkor kellő hangerővel (ha másképp nem megy akkor fűlhalgatóval)!!!!!

[cp_youtube id=OyO3IvhzfLQ]

SHADOWMAN BEVEZETŐ:

Ezredvégi világvége-hangulat, rituális gyilkosságok, voodoo mágia és bibliai utalások ha nem tévedek, ezek egy psycho horror kellékei. S hogy miért említem ezeket a kellékeket?
Vajon lehetséges psycho horrornak nevezni egy videójátékot? Aki már játszott a ShadowMan-el, az nem kétkedik ebben. Ez a játék nem csak attól olyan félelmetes, mert hogy zombik és alvilági teremtmények százait kell likvidálni, hanem mert egy mesterien kitalált sztorival tálalják az akciót.Az Acclaim szerzők “tollából” egy igencsak profi karakán sztori született.A ShadowMan kerettörténete szerint két világ létezik a Halál mezsgye, és a Való világ.
A Halálmezsgye az a hely, ahová minden lélek jut, miután befejezte földi pályafutását. Csupán egy ember van, aki szabadon közlekedhet e két világ között a ShadowMan. A ShadowMan kiválasztott, akinek a feladata megvédeni az élők világát a holt lelkek háborgatásától, E misztikus tisztség jelenlegi képviselője Michael LeRoi. Ha leereszkedik az éj, ő viseli az árnyak maszkját, mellyel halhatatlan voodoo-harcosként átléphet a holtak birodalmába…
Mama Neltie a nagyhatalmú voodoo papnő, aki az árnyak maszkját Mike mellére operálta úgy érzi, eljött a ShadowMan ideje. Egy profetikus álmot lát, melyben öt sorozat-gyilkos egy mérhetetlenül gonosz erő segítségével az Apokalipszist hozza el a Földre. Egy olyan erő közeleg, melynek gyökerei a Halott Oldalon keresendők.. A játék legelején egy kis közjáték mutatja be, milyen is az a bizonyos erő. Az intermezzo a múlt század végén játszódik. Hasfelmetsző Jack hiába gyilkolta meg áldozatait, nem találta meg, amit keresett. Nem találta meg a lélek kézzel fogható megnyilvánulását, melynek elvételével a saját halhatatlanságát biztosíthatta volna. Kudarcai miatt már éppen magával is végezni akar, amikor egy sötét éjjelen egy ismeretlen jelenik meg a rejtekhelyén.”Légió a nevem, mert sokan vagyunk” mutatkozik be, majd elmondja, hogy a halhatatlan erő, amit Jack keresett létezik, de csak bizonyos sötét lelkekben. Felkéri Jacket, hogy segítsen neki felépíteni egy menedékhelyt, ahol a hozzá hasonló meg nem értett lelkek egyesíthetik erőiket. Egy erődítményt a túlvilágon, ahol majdan egy halhatatlan hadsereget fognak létrehozni, hogy leigázzák a “szánalmas” földi életet. Ahhoz azonban, hogy Jack átjusson a másik oldalra, meg kell halnia…

SHADOWMAN A NAGY FALAT:

A ShadowMan egy garantáltan hosszú játék ami úgy kb. 70 órányi szórakozást biztosít! Minden szempontból hatalmas. Kezdjük talán a grafikával,ami 1999-ben igen csak jónak nézett ki a ps1-en. A játék legelején még amikor a Való világban járunk elindulunk megkeresni egy templomot egy louisianai mocsaras vidéken. Hamarosan fel is tűnik a horizonton egy torony meglehetősen nagy távolságban. Hihetetlen, de szinte egyáltalán nincs ködösítés! Elképesztő nagyságú területeket rajzol ki a gép. Később a túlvilágon egészen meghökkentő, amikor elsőként megpillantjuk az azilum hatalmas falait, előtte tágas térrel, melyet reflektorok pásztáznak. A történetet összeláncoló eseményeken kívül minden új helyszínen hallhatunk egy rövid “idegenvezetést”, továbbá barátaink azaz Nettie,a papnő, és Jaunty, az alvilág kapuját őrző kígyó menet közben is adnak tippeket, ha találkozunk velük. Mindehhez még hozzájönnek a döbbenetes hangulatú zenék, valamint a kellően hatásos hörgések és halálordítások.
Mike mozgásai Az irányítás szemlátomást Tomb Raideres hagyományokat követ céljaink eléréséhez lávafolyamok felett ugrálhatunk, víz alatt úszhatunk, falakat mászhatunk,sziklákat tologathatunk, kapcsolókkal gépeket működtethetünk, stb. Új és felettébb érdekes mozdulat, hogy amikor Mike megkapaszkodik valahol, a felhúzódzkodás két fázisban történik. Amikor a lábával megtámasztja magát a falon, két dolgot tehetünk: vagy felrugaszkodunk, vagy elrugaszkodunk, utóbbi esetben hősünk jókora távolra rúgja el magát. Egy dologra külön felhívnám a figyelmet, ha mindkét kezünkben fegyver van, nem tudunk megkapaszkodni! Ha pedig köteleken akarunk mászni, mindkét kezünknek szabadnak kell lennie! Az irányítás amúgy jobb nem is lehetne, s ez vonatkozik a fegyverekre is. A zombik népes táborát akár két fegyverrel is irthatjuk egyszerre míg az egyik kezünkben a pisztolyunkat tartjuk, a másikkal mindenféle varázstárgyakat használhatunk. A célra tartás megint egy olyan mozzanat, ami anno pl: a Tomb Raider játékban volt, az oldalazás gombja egyben a legközelebbi cél befogását is jelenti. Kellemes újítás, hogy a nézet és az irányítás is automatikusan a célponthoz igazodik. Ha például befogunk egy hevesen csapkodó démont, csak annyi a dolgunk, hogy körbe-körbe futkosva ne kerüljünk a karmai elé, s ehhez elég mindössze a balra irányt nyomni. leginkább csak akkor vagyunk gondban, ha többen támadnak ránk egyszerre. Ilyenkor nagyon fontos, hagy lehetőleg csak egy ellenfélre koncentráljunk. Amikor a zombik összegörnyednek, már csak egy lövés kell, hogy elraboljuk az energiájukat. Ha azonban ezt nem tesszük meg, pillanatok alatt új erőre kapnak, és akkor kezdhetjük a “puhításukat” elölről! Időnként (főként a repülő ellenfeleknél) a befogás nemigen akar működni: ilyenkor hasznos lehet, hogy von “lövész mód” is. Egy gombnyomással átválthatunk Mike perspektívájára, és egy célkereszt irányításával kereshetjük meg a delikvenst. A fegyverekkel kapcsolatban még valami: ne csodálkozzunk rajta, ha shotgun nem működik a Halálmezsgyén, a voodoo mágia pedig a Való világban használhatatlan. Az univerzális pisztolyunkon kívül minden fegyver csak az egyik vagy a másik világban használható.

Hősünk halhatatlan, de azért neki is van életereje. A játék készítői rendkívül frappánsan oldották meg az “elhalálozást”, szemlátomást ügyelve arra, hogy a játékosok kudarc esetén nem szeretnek minden dolgot újra és újra megcsinálni. Ha elfogy az energiánk, csak az adott szakasz elejére kerülünk vissza, de nálunk marad minden tárgy, és nem termelődnek újra a legyilkolt ellenfelek. Csak akkor lesznek új zombik, ha egy adott szakasz határát átlépjük. Az egyes területeket hidak kötik össze, így az nem fordulhat elő, hogy véletlenül megyünk át a határokon.
Jópofa, hogy a különböző világában eltérő dolgokra kell ügyelnünk. A “valóságban” könnyen megfulladhatunk, míg a túlvilágon a varázserőnk kijelzője veszi át az oxigénmutató helyét. A maximális varázserőnk ahhoz igazodik, hogy mennyi sötét lelket szólítottunk már magunkhoz. Tulajdonképpen ez a játék lényege, be kell gyűjtenünk a sötét lelkeket, mielőtt még Légió tenné meg helyettünk, s ezzel kell fokoznunk a sötét erőnket. Progresszív módon egyre több sötét lelket kell begyűjtenünk az egyes szinthez mindenesetre még elég egy. A sötét erőnk szintje azért fontos mert lépten-nyomon koporsó ajtókba botlunk, melyeket csakis varázserővel lehet kirobbantani. A kapuk körül mindig látható, hogy milyen szinten kell állnunk. A sötét lelkeket az ún govikba bezárva találjuk, melyek úgy néznek ki, mint valami felnyársalt szívek. Csakis a sötét képességeink birtokában tudjuk őket felnyitni, tehát a Való világban, világos nappal nem ,legalábbis a játék elején még nem! Utunk során számtalan agyagedényt törhetünk melyekből az energián két dolog kerülhet elő, arany koponya, avagy Cadeaux. koponyákkal a varázserőnket tudjuk regenerálni, az ún Cadeaux-val (ezek egyfajta áldozati edények) pedig maximális életerőnket. Miután 100 Cadeaux-t be gyűjtöttünk, Loanak áldozhatjuk őket az “élet”templomában.
A játék zenei elemei effektjei annyira el vannak találva,hogy szinte pozitív értelembe véve kirázza az embert a hideg és libabőrös lesz mindenhol…..egy szóval Zseniális (én anno de még néha mostanság is csak úgy végig szoktam hallgatni a játék és az azon belüli pályák zenéit,mert annyira imádom őket!)

ÉS MOST KUKKANTSUNK BELE EGY KICSIT AZ ESZKÖZTÁRBA:

A ShadowMan iszonyatosan hosszú és kalandos játék. Az egyes helyszínekre többször is vissza kell térnünk, mert bizonyos voodoo varázstárgyak és tetoválások beszerzésével olyan képességek birtokába jutunk, hogy mindenhol újabb és újabb utakat fedezhetünk fel. Az első használandó tárgy a maci. A Teddy maci valaha Mike kistestvéréé volt, akinek haláláért hősünk felelősnek érzi magát. Nettie mesterkedései révén luke macija az összekötő kapocs az Elő és a Halott Oldal között, azaz ezzel a tárggyal lehet átlépni az egyik világból a másikba. Gyakorlatilag teleportként funkcionál: amikor a képernyőn egy homályos maci mosódik át, az azt jelenti, hogy az adott helyre bármikor visszatérhetünk. Nos, akkor nézzük a tárgyainkat. A sima fegyverekhez gondolom nem szükségeltetik használati utasítás, úgyhogy rögtön rátérnék a voodoo eszközökre. Az asson a legegyszerűbb fegyver: a halálfejes csörgővel tűzgolyókat lőhetünk ki. A beton nevű tőrrel szintén tüzet tudunk kilőni, ám ennek tárgynak két funkciója van! Amikor egy-egy fénylő oltárral találkozunk (rajta a beton ábrájával), csak oda kell érintenünk a tőrt, és máris át teleportálódunk egy másik oltárhoz általában valamilyen nehezen megközelíthető helyre. A flambeau azon kívül, hogy fáklyaként használható, még gyújtogatásra jó: a tűz ábrával ellátott “bőr” díszítő “ponyvák” kiégetéséhez szükséges. Az enseigne egy különleges bőrpajzs, mellyel energia pajzsot vonva magunk köré a keményebb támadásoknak is ellenállhatunk. A marteau egy állkapocscsont, amivel egyrészt több tűzgolyó lőhető ki egyszerre, másrészt a Ra-da dookat lehet megszólaltatni vele ezek egyfajta földbe szúrt dobok, melyekkel ajtókat lehet megnyitni. Végül a mágikus eszközök közül az utolsó a cokibash, ami tulajdonképpen gránátnak felel meg. Ha olyan helyen robbantunk, ahol a calabash jele látható, titkos helyeket fedezhetünk fel. Nem varázs fegyver, ám mégis a túlvilágon kell összeszedni violator fegyvert. Ezt három darabból kell összerakni: a három pengéből álló eszköz igen hatásos mindkét világban.

PÁR SZÓ A TETOVÁLÁSOKRÓL:

A tetoválások legalább olyan fontosak, mint a fegyverek. Az első tetkót (Gad Toucher) a tűz templomában égettethetjük Mike testére, s a kisebb tüzeken mászhatunk át vele, és tüzes dolgokat érinthetünk meg kézzel. A másodikat (Gad Marcher) a prófécia templomában szerezhetjük be, a segítségével át lehet kelni az izzó talajrészeken (láván). Végül a harmadikat (Gad Nager) a vér templomában találjuk, melynek birtokában már a lávafolyamokban is lubickolhatunk (merülhetünk). Egy új tulajdonsággal gazdagodunk “mellesleg” a poigne nevű karperec felvételével is, ezzel a túlvilági vérzuhatagokon (vérvízesések) lehet felmászni. A végső cél az, hogy a központi katedrálisból eljussunk a valós világ öt sorozatgyilkosához, majd miután végeztünk velük, a kastély központjában lévő motor leblokkolásával megnyissuk az utat Légióhoz. 85756gjgk7497675f A gyilkosokkal szemben nélkülözhetetlen, hogy tudjuk használni Shadowman extra képességeit, ami azonban Való világban nem lehetséges. Mivel nincs vesztegetni való idő, az éj kivárása helyett a napot kell eltüntetni ehhez kell összeraknunk a három részből álló L’Eclipser nevű tárgyat (la lune, le soleil, la la-me). (A katedrális őrült gépezeteinek a működtetéséhez az engineer’s key, azaz a mérnökök kulcsa szükséges.) A gyilkosokról egyébként a Nettie-től kapott októból elég érdekes dolgokat olvashatunk. A “Lakberendező” gyilkos például onnan kapta a nevét, hogy áldozataiból berendezési tárgyakat készít. Infravörös szemüveggel rendelkezik, ezért igazán otthon érzi magát a sötétben. Említésre méltó még Jack 2 esete, aki pedig a Hasfelmetsző utódjának tartja magát. Majdnem ugyanazon a helyeken, majdnem ugyanolyan nevű prostituáltakkal végzett.

Összeségében a Shadow Man egy elképesztő,hosszú,izgalmas és fenomenálisan KÜLÖNLEGES alkotás!!!
És ezeket a jelzőket nem csak általánosságba aggattam a játékra!
Azok a szerencsés emberkék,akik anno voltak olyan szerencsések és játszottak vele,illetve ki is vitték,azok tudni fogják hogy miért emelem az egekig eme játékot ! :)
Akiknek pedig nem volt alkalmuk játszani ezzel a játékkal,nos azok gyorsan pótolják be,nem fognak csalódni……EZT GARANTÁLOM nekik!!!

Úgyhogy nem marad más hátra minthogy szerezzétek be a ps1-es játékot valahonnan ,és próbáljátok ki, ezt a kalandos és szinte felülmúlhatatlan játékot!!!

A játékot teszteltem ps2-őn,és természetesen ps1-es lemezzel,de valószínű hogy az emu is vinni fogja szerintem :)

26Hozzászólás ." Shadowman (Playstation) "

Szólj Hozzá!

26 Hozzászólás itt: "Shadowman (Playstation)"


Profile photo of Peppe
Retró Tag
2 éve 5 hónapja .

Egyik kedvenc játékom volt!!!!

Köszi, hogy megírtad!!!

Peace :)

Profile photo of hpeti2
Retró Tag
2 éve 5 hónapja .

Nagy játék volt. Még talán a PC Guru-hoz kaptam eredetiben.

Profile photo of Géza
Retró Tag
2 éve 5 hónapja .

Köszönjük Blking!

Nagyszerű cikk volt és a zenei aláfestés egyszerűen pazar. :) Nagy kedvenc volt,de én először Dreamcast-on játszottam rajta. A cikk olvasása közben olyan nosztalgikus hangulat fogott el amit rég érezhetett az ember! Köszi!

Profile photo of palyagabi
Retró Tag
2 éve 5 hónapja .

Köszönöm a cikket, rendkívül tartalmasra sikeredet!
A játékot PS1-en az első három közt tartom számon magam is (Tomb Raider, Legacy of Kain – Soul Reaver, Shadowman). Egy kicsi negatívumnak említeném meg, hogy a játék irányítása ugyan tényleg a TR alapjaira épült, de sajnos sokkal gyengébbre sikerült, viszont a játékélmény feledteti! Rendkívüli atmoszféra és összetettség jellemzi, mely utóbbi miatt azoknak akik egy sima öldöklős játékra vágynak, számítanak, nem ajánlom!
Épp a napokban került a kezembe egy PS3 platform változata, amit 10 percben teszteltem, de azt hiszem neki veselkedem és így tizen év távlatából újra végigjátszom.

Profile photo of KTai
Retró Tag
2 éve 5 hónapja .

A cikkedet olvasva két dolog tűnt fel rögtön. Az egyik az, hogy a bevezető és a befejező rész minősége jelentősen eltér a tárgyalástól. A tárgyalás egész színvonalas (bár a helyesírás ott sem 100-as), míg a többi része kicsit gyerekes a sok írásjellel, szmájlival, szóismétléssel.
A másik dolog pedig az, hogy olvasás közben néha kissé déjá vu érzésem támadt. Régen egyszerűen imádtam az 576 Kbyte és Konzol magazinokat. Egy-egy cikket többször is elolvastam, mert gyerekként elképesztően hangulatos volt, mintha valami “felnőtt mesekönyvet” olvasnék. A Kbyte-os ShadowMan is azok közé tartozott, amin többször átfutottam és kíváncsiságból most fel is csaptam az említett magazin X. évfolyamának 10. számát (1999 október). Elég rongyos már szegénykém, a borító hiányzik, és a belső oldal is kopott és szakadt. Viszont legalább rájöttem, honnan voltak ismerősek bizonyos részek. Ne érts félre, nem azt mondom, hogy loptad a cikket, mert hozzá tettél sokmindent, viszont az kétségtelen, hogy erősen támaszkodtál rá. Példákat is tudnék írni, de szerintem felesleges. Ez az én szememben egy ötös skálán max. egy kettest ér, bár ha figyelembe veszem, hogy az elején megemlítetted, hogy milyen sokat dolgoztál vele, akkor talán még azt is sokalnám. Főként úgy, hogy tele van helyesírási és nyelvtani hibával.
Remélem nem sértődsz meg, mert nem téged minősítelek ezzel, hanem csak a cikkedről írtam egy őszinte véleményt.

Profile photo of Gyugyo76
Retró Tag
2 éve 5 hónapja .

Nekem tetszett a cikk nagyon!!Kedvet is kaptam egy végigjátszáshoz!!:)

Profile photo of p
Retró Tag
2 éve 5 hónapja .

Szuper játék volt, köszi, hogy felelevenítetted! :)

Profile photo of Kofka
Retró Tag
2 éve 5 hónapja .

Ez nekem kimaradt annó, pedig volt PS1-em, a címét is hallottam sokszor, de valahogy elkerült a játék. A hangulata óriási lehet úgyhogy teszek vele egy próbát.

Profile photo of E61
Retró Tag
2 éve 5 hónapja .

Az a baj ezekkel a régi játékokkal, hogy eléggé viccesen hatnak mai szemmel nézve.Már csak a karakterek mozgása olyan bugyuta, hogy az ember kedvét elveszi az egész játéktól.Szeretek retrózni meg nosztalgiázni, de csak pár régi nagy név az, amit a mai napig előveszek, mert még mindig látom értelmét.Mindez persze személyes nézőpont volt, így senkinek sem ment sértés gyanánt.

Profile photo of Kofka
Retró Tag
2 éve 5 hónapja .

Valóban az ilyen 3d-s régi játékoknál szúrhatja sokaknak a szemét az animáció vagy a grafika minősége, de vannak örök klasszikusok amik még 10 év múlva sem fognak “gagyinak” hatni pl. az Abe’s Odyssey és Exoddusnak még mai szemmel is rendben van a grafikája, a karakterek mozgása. Hála a pöpec emulátornak még szebbek mint a maga idejükben, persze megfelelő filterrel. A Heart of Darkness-ről ne is beszéljünk. E két cím örökre a szívembe zárta magát. Az újabb 2d-s scrollozós játékok közül a Mark of the Ninja, a Trine 2 és a Valiant Hearts ami tudja azt a minőséget amit az előbb említett két régi cím produkál.

 

Retró Falfirka

Be kell jelentkezned megjegyzés küldéséhez
Profile photo of TONTON (2988 RetróPont)
(2017/02/26 9:47:36 DE.)
érdekesen alakul a szavazás a hírben.Eleinte totál mindenki ellene volt a tool rendelésnek, most meg megfordult a szavazás.Amúgy én is ellene vagyok,mert sokallom,de ha a tagjaink még is akarják,akkor dolgozhatom ki rá a koncepciót.
Profile photo of ShinobiMetalSonic (15932 RetróPont)
(2017/02/25 10:41:25 DU.)
nem annyira ős persze,képletesen értve az csak.
Profile photo of TONTON (2988 RetróPont)
(2017/02/25 10:36:44 DU.)
Azért ez nem annyira ős :) Ez simán PS1 szint.
Profile photo of ShinobiMetalSonic (15932 RetróPont)
(2017/02/25 10:23:27 DU.)
mondjuk hogy save/loadolni mi a fszért nem lehet arra még nem sikerült rájönnöm:Ö Ez az egy hibásan működik benne.
Profile photo of ShinobiMetalSonic (15932 RetróPont)
(2017/02/25 10:14:18 DU.)
autósjáték az ősidőkből: :)
https://www.youtube.com/watch?v=bH3kTm-q_zc
yabause maggal retroarchba zökkenőmentesen m1 pcn.
Profile photo of Nyitrai MátéNyitrai Máté (5121 RetróPont)
(2017/02/25 10:03:24 DU.)
Mármint jó értelemben.

1 · 2 · 3 · 4 · 5 · »

Fórum Aktivitás

    Retró Kupon Beváltás

    Retró Naplóm

    Retró Naplóm
    Minden jog fenntartva. RetroConsoleGames.org 2015