Home // Blog // Illbleed (Dreamcast)

alt_example
  • Grafika alt_example
  • Játszhatóság alt_example
  • Szavatosság alt_example
  • Zene alt_example
  • Hangulat alt_example

Vannak azok a játékok, amiknek a fogadtatása meglehetősen vegyes képet mutat, mind a játékosok, mind a kritikusok körében. Egyesek megesküsznek rá, hogy a világ legjobb programjával van dolgunk, míg mások a pokolba kívánják az egészet. Ha egy játék ilyen felemás megítélésben részesül, akkor feltételezhetjük, hogy nem egy tucatjátékról van szó, hanem valami nagyon egyedi cuccal állunk szemben, amit nem mindenkinek vesz be a gyomra, vagy egyszerűen sokan nem elég érettek hozzá. Nincs ez másképp az Illbleed esetében sem. SHOT2 A bevezetőben Eriko-t láthatjuk, amint egy fogalmazó versenyen a hányattatott gyermekkoráról beszél. Elmondja, hogy apukája ún. horror-vidámpark tervező volt, és az általa tervezett csapdákat a kis Eriko-n tesztelte. (Mondjuk én bírnám a fatert.) Hat éves korában emiatt anyukája elhagyta a családot. Azóta rengeteg horror filmet látott, sőt, a főiskolán megalapította a Horror Film Kutató Klubot is, ahova természetesen barátai is beléptek. A verseny után Eriko-t arra invitálják barátai, hogy látogassák meg a nemrégiben nyílt horror-vidámparkot, Illbleed-et, amiről azt beszélik, hogy az eddigi legdurvább élményt garantálja. Eriko azonban nem kíván részt venni a kalandban, a 100.000.000 dolláros főnyeremény ellenére sem. Barátai viszont nekivágnak az ismeretlennek, és annak rendje és módja szerint el is tűnnek a komplexum belsejében, így hát a szépséges főhősnőnknek sem marad más választása, minthogy ő is bevesse magát a borzalmak kellős közepébe.
A feladat tehát egyértelmű: felkutatni a barátainkat, lehetőleg egy darabban eljutni a vidámpark végéig, és bezsebelni a grandiózus summát a kijáratnál. Gondolom egyértelmű a fentiekből, hogy egy horror játékkal állunk szemben, viszont közel sem a megszokott formában és prezentációval. A vidámparkban összesen hat darab mozi bejáratát találjuk. Mindegyik egy-egy külön történetet mesél el, aminek természetesen mi is a szerves részeit képezzük majd. A parkból csak úgy tudunk kijutni, ha minden mozin átjutottunk és megoldottuk a bennük található feladatokat. A mozik mellett találunk még egy boltot, ahol cuccokat vehetünk egy műtőt, ahol implantátumokat ültethetünk be magunknak, így fejlesztve a képességeinket, egy bankot, egy fotós boltot, ahol menthetünk és egy temetőt is, ahol a sikertelen próbálkozók pihennek… Annak érdekében, hogy sikeresen végigjussunk a helyszíneken, nem elsősorban a brutális fegyverarzenálunkra fogunk támaszkodni, hanem az érzékszerveinkre és a Horror Monitor-ra. A képernyő felső részén láthatjuk a négy érzékszervünket (hallás, látás, szaglás és hatodik érzék), melyeket nem árt figyelni a kellemetlen meglepetések elkerülése érdekében. Michael Reynolds, a park tervezője mindent megtett annak érdekében, hogy rendesen telepakoljuk a nadrágunkat, miközben megpróbáljuk átverekedni magunkat a helyszíneken. Éppen ezért számtalan csapdával fogunk találkozni utunk során, melyeket kizárólag az érzékszerveink (és a Horror Monitor) segítségével tudunk elkerülni. Azonban nem csak a csapdák azonosításánál, hanem az ellenfelek észlelésénél és a tárgyak megtalálásánál is fontos szerep jut nekik. Nem véletlenül emlegetem ennyit a Horror Monitor-t, hiszen ez a legfontosabb tárgy a játék során. Kizárólag ennek segítségével tudjuk ugyanis „megjelölni” a feltételezett csapdákat. Ilyenkor átváltunk belső nézetre, és a gyanúsnak tűnő tárgyakat, helyszíneket némi adrenalin felhasználásával megjelölhetünk. Ha nem tévedtünk, akkor visszakapjuk a felhasznált adrenalin mennyiséget, sőt még egy kevés bónuszt is, és nem utolsó sorban elkerüljük a rémisztő találkozást mondjuk egy WC-ből előmászó zombival. Az adrenalin szintünk mellett fontos szerep jut a pulzusnak, mely az ijesztő események bekövetkeztekor és harcnál, a sok elugrálástól növekszik, és ha eléri a kritikus értéket, szívrohamot kapunk. Az energiaszint egyértelmű, de ha megsérülünk, megjelenik egy másik csík is, ami a vérzést mutatja. Ha ez túl magas, akkor egyfolytában életerőt veszítünk, és ha eléri a maximumot, akkor elvérzünk. Ha egyhelyben állunk, akkor a pulzusunk csökken, adrenalin termelődik a szervezetünkben, és a vérzés is csillapodik, azonban a pálya végi értékelésnél rosszul járunk, ha 5 órát mutat a számláló. SHOT1 A kalandozásaink során az eltűnt barátainkat is kiszabadíthatjuk, ha elég ügyesek és gyorsak vagyunk, és ezután őket is irányíthatjuk a későbbi pályákon. Mindegyikük eltérő tulajdonságokkal rendelkezik: van, aki fizikálisan erős és van, aki mentálisan (több adrenalint tud felhasználni). Attól függően, hogy sikerül-e kiszabadítani őket, eltérő befejezéseknek lehetünk szemtanúi a játék végén.
A stuff legnagyobb erénye szerintem a helyszínekből eredő parás hangulat, amire csak rátesz egy lapáttal az érzékszervek használatának mechanizmusa, és a helyenként meglehetősen debil, sötét humor is. Ez így összességében egy olyan sajátos elegyet alkot, amit érthető módon nem mindenkinek vesz be a gyomra. Olyan ez, mint a sushi. Én például életem végéig elélnék rajta, viszont van, akinek már a látványtól is savas felböfögése lesz.

A játékot eredeti konzolon teszteltem.

41Hozzászólás ." Illbleed (Dreamcast) "

Szólj Hozzá!

41 Hozzászólás itt: "Illbleed (Dreamcast)"


Profile photo of KEViN
Retró Tag
3 éve 3 hónapja .

Még 1 jó cikk! :)

Profile photo of Nowe Melfyce
Retró Tag
3 éve 3 hónapja .

Volt szerencsém ehhez a játékhoz, de csak mint néző. A bátyám mellett ültem reszketve miközben játszott. Napokig nem tudtam jót aludni miután az első boss végigkergette a folyosókon láncfűrésszel miközben azt kiabállta: JIMMY!!!

Profile photo of Nowe Melfyce
Retró Tag
3 éve 3 hónapja .

Kicsit megkoptak az emlékeim. Utánanéztem és lángszóró volt nála 😛

Profile photo of Seth
Retró Tag
3 éve 3 hónapja .

Dreamcast-on egyik kedvencem volt, 7-8 alkalommal biztos végigvittem. Arra is emlékszem, hogy a főszereplő csajrol vásott le a ruha, végén már kb csak az alsóneműje volt meg.Perverz japcsik 😀
Amúgy is nagyon elvont, csak lestem mikor Woody-ra (Toy Story) kiköpött hasonlító figurával kellett menni, és egy nagyranőtt mutáns Sonic-ot kellett legyőzni 😀

Profile photo of Shinobi
Retró Tag
3 éve 3 hónapja .

Sushi rulez 😀

Profile photo of Dr. Zaius
Retró Tag
3 éve 3 hónapja .

Emlékszem én a japán verziót szereztem be belőle először, minden full japán volt… Kis házikó, fenyőfa, pálcika ember… ilyen jelek voltak mindenütt. Nem meglepő módon elakadtam benne. Akkoriban internetkávézókba jártam, még nem volt elterjedve a net a háztartásokban… Ott találtam egy francia végigjátszást, de a lényeget ki tudtam belőle hámozni…
Jó játék volt! Jó volt róla olvasni!

Profile photo of LucentTwo
Retró Tag
3 éve 3 hónapja .

Fuuh ezt kipróbálnám, Van hozzá vmi emu xbox360-ra vagy PC-re?!

Profile photo of Speed1192
Retró Tag
3 éve 3 hónapja .

Ez engem is érdekelne hogy X360-on életre lehet kelteni. Imádjuk a Horror játékokat!

Profile photo of darksogi
Retró Tag
3 éve 3 hónapja .

Ez a játék nekem kimaradt.Dreamcasten nekem a Shenmu,Blue Stranger volt a nagy kedvenc

Profile photo of
Vendég
3 éve 3 hónapja .

Speed1192 van egy dreamcast emu projekt x360-ra ,azt tudom hogy pár hónapra beragadt a fejlesztés 3 hiba miatt, de hogy most hogy áll nem tudom, lehet tovább jutottak sikerrel 😉 keress rá erre neten “NullDC-360″

 

Retró Falfirka

Be kell jelentkezned megjegyzés küldéséhez
Profile photo of ShinobiMetal (21105 RetróPont)
(2017/08/22 7:20:05 DU.)
jó voltál bond,most vegyél egy n64-et abból a pénzből hogy beteljesüljön a vágyad. ;D
Profile photo of szekeres91szekeres91 (14564 RetróPont)
(2017/08/22 7:14:04 DU.)
Ezúton is szeretném megköszönni Bond71 retrotagnak, hogy eladta szeretett ps3-át nekem. Bátran ajánlom bárkinek ha tőle szeretne venni bármit. Köszi mégegyszer.
Profile photo of Csubi1980Csubi1980 (19109 RetróPont)
(2017/08/22 1:17:48 DU.)
@TON: az a baj ez nem PC, telefon és tablet, azaz irtó mobilis cucc. Vihetem melóba, klotyóra, vonatra stb. Pl. vasárnap 6 órát vonatoztam király volt, hogy tabletről elüthettem vele az időt!
Profile photo of Rolee82Rolee82 (5391 RetróPont)
(2017/08/21 5:53:09 DU.)
Csubi: Erőt vettem magamon, újra megpróbáltam és végre sikerült az utolsót is legyőzni. PS4-re 2018-ba megjelenik majd a játék grafikailag modern változata és állítólag a kamerakezelésen és az irányításon is javítanak majd.
Profile photo of bond71bond71 (5813 RetróPont)
(2017/08/21 5:45:39 DU.)
TON Nálad a Pont!!! :)
Profile photo of TONTON (5859 RetróPont)
(2017/08/21 4:07:31 DU.)
Amíg a világ világ addig a konzol konzol marad a PC meg PC :) A konzolt játékra találták ki, a PC-t meg munkára. Mindkettőre rá lehet erőszakolni a másikat, de soha nem lesz az igazi. Csubi, térj vissza a konzolokhoz.

1 · 2 · 3 · 4 · 5 · »

Fórum Aktivitás

    Retró Kupon Beváltás

    Retró Naplóm

    Retró Naplóm
    Minden jog fenntartva. RetroConsoleGames.org 2015